مدیرانی باید برگزیده شوند که سابقه ناکارآمدی نداشته باشند

کوشکی: استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد تیر خلاصی بر دولت رئیسی است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی نباید به سمت جذب نیرو از مجلس باشد زیرا سخن صریح رهبر انقلاب مبنی بر منع نمایندگان از حضور در دولت وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مثلث، چیدمان کابینه دولت آینده موضوعی است که می‌تواند سرنوشت مدیریت اجرایی در چهارسال آینده را تعیین کند؛ اینکه چه افرادی قادر خواهند بود در شرایط حساس کنونی و باتوجه به حجم مشکلات متعدد از پس مسئولیت محوله برآیند؟

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع گفت: «دولت آقای رئیسی بر اساس وعده‌ها و شعارهایی تشکیل شده است که باید مدیرانی در آن حضور داشته باشند که توانایی تحقق ان وعده‌ها را داشته باشند. مثلا برای تحقق ساخت میزان مشخصی مسکن در سال باید وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر اقتصاد و رئیسی سازمان برنامه و بودجه‌ای تعیین شوند که قادر به عملیاتی‌کردن این کار باشند».

او ادامه داد: «از سوی دیگر مدیرانی باید برگزیده شوند که سابقه ناکارآمدی نداشته باشند؛ مثلا از نیروهای اصولگرای دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و هاشمی نباید استفاده شود زیرا آنها امتحان خود را پس داده‌اند و نیروهای موسوم به اصولگرا که کارنامه روشنی ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرد. آقای رئیسی باید از بوروکرات‌ها و تکنوکرات‌ها دوری کند و فقط به دنبال مدیرهای جهادی باشد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «دولت آقای رئیسی در فضایی شروع به کار کرده است که در ۴۲سال اخیر سابقه نداشته است. نیازهای تازه‌ای در جامعه به وجود آمده است و او میراث‌دار دولتی است که هم تعطیل بود و هم بخش صنعت و کشاورزی را نابود و بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را تعطیل کرد. آقای رئیسی باید به اندازه دو دولت کار کند تا بتواند بعد از چهار سال کشور را به حد متوسطی برساند و بتواند ویرانی‌های عمدی دولت روحانی را جبران کند. ما در سوریه دیدیم که به هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی نیروهای جوان چه قدر مفید بودند و دیدیم با کمترین هزینه، بیشترین نتیجه به دست آمد. مثبت عمل کردند زیرا انقلابی و جهادی بودند. آقای رئیسی هم باید به دنبال چنین نیروهایی باشد که وابستگی خطی، جناحی و فامیلی نداشته باشند. بنابراین آقای رئیسی باید قاطعانه دست بر سینه بوروکرات‌ها و تکنوکرات‌ها بزند».

کوشکی در پایان درباره احتمال حضور برخی نیروهای اصلاح‌طلب در دولت آینده بیان کرد: «اصلاح‌طلبان هم شهروندهای این مملکت هستند و می‌توانند با آقای رئیسی گفت‌وگو کنند و مطالباتشان را مطرح کنند زیرا آقای رئیسی، رئیس‌جمهور همه مردم است و حتی به نظر من اگر نیرویی از میان اصلاح‌طلبان کارنامه جهادی داشته باشد می‌تواند مسئولیت بگیرد اما من نکته‌ای مهم‌تر می‌خواهم بگویم اینکه آقای رئیسی نباید به سمت جذب نیرو از مجلس باشد زیرا سخن صریح رهبر انقلاب مبنی بر منع نمایندگان از حضور در دولت وجود دارد. از طرفی آقای رئیسی باید بداند که استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد تیرخلاص بر دولتش خواهد بود و آنها کشی دولت رئیسی را غرق می‌کنند».

Share