تمامی قسمت‌های بدنه از آلومینیوم تولید شده است

کارول شلبی و حراج خاص‌ترین COBRA در تمام دوران+ تصاویر

اخیرا خبر مربوط به حراج یکی از خاص‌ترین مدل‌های شلبی در رسانه‌های خودرویی جهان قرار گرفته است. این نسخه را شاید بتوان متفاوت‌ترین شلبی کبری دانست زیرا فقط یک دستگاه از آن تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار دانیالی در عصر ایران نوشت: اگر از طرفداران صنعت خودرو باشید قطعا نام کارول شلبی کدهای خاصی را در ذهن شما تداعی می‌کند.

اخیرا نیز خبر مربوط به حراج یکی از خاص‌ترین مدل‌های شلبی در رسانه‌های خودرویی جهان قرار گرفته است. این نسخه را شاید بتوان متفاوت‌ترین شلبی کبری دانست زیرا فقط یک دستگاه از آن تولید شده است.

در سال ۲۰۰۳، شلبی از تصمیم خود برای اجرای برنامه ویژه توسعه محصولات پرفورمنس خبر دارد. در این میان یک پروژه مخفی نیز با نام رمز دیزی را آغاز کرد. هدف از پروژه دیزی توسعه و معرفی یک شلبی کبری جدید بود که در نهایت منتج به تولید یک نمونه اولیه شد و اکنون همان تک نمونه وارد حراج خواهد شد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید در قسمت دماغه با نمونه متعارف کبری تفاوت‌های مهمی وحود دارد. تمامی قسمت‌های بدنه نیز از آلومینیوم تولید شده است که بر یک سازه فضاکار قرار گرفته‌اند.

برای پیشرانه این کبری از نمونه ۱۰ سیلندر ۶.۴ لیتری با ۶۰۵ اسب بخار استفاده شده که بطور خاص برای همین خودرو توسط فورد طراحی شده است.

کیلومترشمار دیزی عدد واقعی ۲۴۱ کیلومتر را نشان می‌دهد. طراحی کنسول اصلی جلو، قسمت داخلی درب‌ها و بطور کلی جزئیات کابین نمونه‌ای فوق العاده خاص و دیدنی از سبک مینیمال است که با المان‌های فلزی صیقلی به خوبی تفسیر شده است.

عدد پایه حراج هنوز مشخص نشده است.

 

Share