مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران؛

پروژه تضعیف دانشگاه فرهنگیان کلید خورده است|بسیج دانشگاه فرهنگیان سکوت نخواهد کرد

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش»، بر خلاف سیاست‌های اجرایی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا آل‌امین مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با ابراز نگرانی از طرح شدن موضوع آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش» در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: متأسفانه باخبر شدیم قرار است این آیین‌نامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه بر خلاف سیاست‌های اجرایی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه نیروی انسانی آموزش و پرورش و معلمان فقط باید از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جذب شود.

آل‌امین تصریح کرد: این هشدار را به دلسوزان و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دهیم که مواظب اینگونه طرح‌ها باشند چرا که این طرح موجب می‌شود دانشگاه فرهنگیان که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تضعیف شود و بخواهند از کانال‌های دیگر تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش را انجام دهند.

وی افزود: جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بهترین روش است و باید تقویت شود لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را جدی بگیرند و آیین‌نامه مذکور را از دستورکار شورا خارج کنند تا ان‌شاءالله دولت جدید مستقر شود و با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی نسبت به تأمین نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اقدام شود.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تأکید بر اینکه اعضای بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران نسبت به تضعیف دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سکوت نخواهد کرد، گفت: از اعضای شورای عالی انقلاب توقع داریم که نسبت به منویات معظم‌له جدیت بیشتری به خرج دهند و اجازه ندهند آرمان‌های ایشان درباره تربیت معلم و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق این دو دانشگاه تضعیف شود.

 

Share