آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

پاسخ “خیر” رئیس جمهور منتخب برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده عزت ملت ایران است

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت گفت: مدیریت ضعیف ۸ ساله بعضی دولتمردان از عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده مصادف با هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی است.
وی، حادثه تلخ هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ را در تاریخ ملت ایران ماندگار عنوان کرد و افزود: شهید بهشتی بازوی بزرگ و بلند امام(ره) بود که دشمنان از ما گرفتند اما راه و رسم این انسان فقیه و والامقام در جامعه اسلامی ادامه دارد.
امام جمعه رشت با اشاره به تکریم رهبر معظم انقلاب از ملت ایران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از ملت ایران تعبیر به حضور در قلب میدان سیاسی کشور فرمودند و براین اساس بنده از همه دست اندرکاران، صدا و سیما و رسانه ها که مردم را تشویق به حضور در انتخابات کردند، تشکر و قدردانی می کنم.
آیت الله فلاحتی، مشارکت ۴۹ درصدی مردم ایران در انتخابات با توجه به مشکلات ایجاد شده ویروس کرونا را مانند رای ۸۰ درصدی دانست و بیان کرد: مدیریت ضعیف ۸ ساله بعصی دولتمردان و گره زدن وضعیت کشور به برجام از عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود.
وی، فاصله گرفتن بعضی مدیران از مردم را از عوامل دلسردی ملت برای حضور در انتخابات عنوان کرد و گفت: به تمام مسئولان گوشزد می کنم باید در دل جامعه و بین مردم بروند و در دورترین روستاها حضور پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مدیریت ضعیف در فرآیند انتخابات از عوامل دلسردی مردم بود، اظهار کرد: هیچ توجیهی برای معطل ماندن مردم پای صندوق های رای به بهانه الکترونیکی کردن انتخابات قابل پذیرش نیست.
آیت الله فلاحتی بر کمک همه مسئولان و مردم به رئیس جمهور منتخب برای برطرف کردن مشکلات تاکید کرد و یادآور شد: مشکلات مردم در عرصه اقتصاد، اشتغال، مسکن و مبارزه با فساد است که رئیس جمهور منتخب با عنایت خداوند باید برطرف کند.
وی با اشاره به وقت کشی آمریکا در مذاکرات وین، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پذیرفتند که ۴ یا ۶ ماه تحریم های مالی، نفتی و کشتیرانی ایران را بردارند در صورتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه تحریم ها باید برای همیشه برداشته شود.
امام جمعه رشت به مکانیزم ماشه و برگردان تحریم ها توسط آمریکا هر زمان که بخواهند اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها دزدان سر گردنه هستند و اگر کسی بخواهد فریب آنها را بخورد نادان است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اروپایی ها به دنبال برجام ۲ و ۳ هستند تا آمریکایی ها در میدان بمانند، تصریح کرد: پاسخ ما خیر است و آمریکایی ها غلط می کنند که بخواهند در میدان بمانند زیرا غرب آسیا، لبنان، سوریه، بحرین، یمن و افغانستان خانه مسلمانان است.
وی، ملت ایران را عاقل، با هوش و سرافراز خواند و بیان کرد: هرگز مرگ بر آمریکای ملت ایران خاموش نمی شود و از مسئولان می خواهیم نظارت دقیق در مذاکرات وین داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پاسخ “خیر” رئیس جمهور منتخب برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: پاسخ “خیر” رئیس جمهور منتخب به معنای عزت ملی ملت ایران است و دیگر اینکه دنیا تنها آمریکا نیست.
آیت الله فلاحتی به حق مودت پیامبر صلی الله وآله و سلم پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر صلی الله واله وسلم و اهل بیت علیه السلام مرجعیت علمی دارند و رفتار و کردارشان الگوی زندگی تمام بشر است.
وی کتاب، اجماع، عقل و سنت را چهار مرجع مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: انسان ها باید زندگی خود را براساس سنت تبیین کنند.

Share