معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

وضعیت باسوادی شهرستان‌های استان در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال

سیروس محمدی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۹ میزان با سوادی گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از ۹۵/۷۵ درصد به ۹۸/۴ درصد در سال ۱۳۹۹ ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۹ میزان با سوادی گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از ۹۵/۷۵ درصد به ۹۸/۴ درصد در سال ۱۳۹۹ ارتقا یافته است.

سیروس محمدی با اشاره به موفقیت کسب شده در حوزه سوادآموزی، یقینا بدون مشارکت اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی در سطح استان، شهرستان و مناطق و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی میسر نبود.

وی درباره وضعیت باسوادی شهرستان‌های استان در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده شهرستان‌های بندرانزلی با ۹۹/۱ درصد، رشت با ۹۸/۶ درصد و لاهیجان و آستارا با ۹۸/۴درصد بیشترین جمعیت باسوادی را دارند و در یک سال گذشته شهرستان‌های ماسال و تالش با ۰/۴ درصد و آستارا و شفت با ۰/۳ درصد بیشترین رشد را داشته اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان در خصوص حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی گفت: در سال ۱۳۹۹ حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی ۷۲۰۰ نفر بود که خوشبختانه با همراهی اعضای محترم شورا و تلاش بی‌وقفه فعالان عرصه سوادآموزی سراسر استان ۱۰۱ درصد این حجم اجرایی شد.

محمدی افزود: از سوی سازمان نهضت سوادآموزی برای سال ۱۴۰۰ حجم ابلاغی مجموع دوره‌های سوادآموزی ۸۳۰۰ نفر اعلام شده است. تکرار پخش فیلم‌های آموزشی سوادآموزی در شبکه باران، ضرورت همکاری بیشتر اداره کل ثبت احوال در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل از طریق استخراج کدملی افراد، مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تبلیغات آغاز کلاس‌های سوادآموزی از مهم‌ترین نکاتی بود که معاون سوادآموزی گیلان در این نشست در جهت تسریع و ارتقای میزان پوشش سوادآموزان بیان داشت.

Share