رئیس اتحادیه نانوایان گیلان اعلام کرد:

نان در گیلان گران نشده است | اتحادیه تصمیم گیرنده نهایی در افزایش قیمت نیست

رئیس اتحادیه نانوایان گیلان با توجه به شایعات افزایش قیمت نان در گیلان گفت: قیمت نان در گیلان هیچ گونه افزایشی نداشته و قیمتی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مربوط به استان تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، روز گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌های کشور در مورد افزایش قیمت نان منتشر شد که باعث سردرگمی برخی نانوایی‌ها و مردم در سطح کشور شد.

عادل محمدی با توجه به شایعات افزایش قیمت نان در گیلان اظهار کرد: قیمت نان در استان گیلان هیچ گونه افزایشی نداشته و قیمتی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مربوط به استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تصمیم گیرنده نهایی در افزایش قیمت نیست و ما صرفا نرخ پیشنهادی خود را اعلام می‌کنیم، گفت: در نهایت کارگروه مخصوص تعیین قیمت نان در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد و با در نظر گرفتن شرایط مردم و نانوایان قیمت نهایی را مشخص و اعلام خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان گیلان با اشاره به اینکه نان در گیلان به وفور یافت می‌شود، افزود: اگر به نانوایی‌های سراسر استان سر بزنید مشاهده خواهید کرد که نان به وفور پیدا می‌شود، برخی از نانوایی نان را دپو کرده‌اند و علاوه بر مصرف انسانی استفاده‌های دیگر نیز از نان می‌شود و خداشکر از لحاظ نان امنیت داریم و از این لحاظ هیچ مشکلی در استان گیلان نداریم.

هر گونه تخلف در اسرع وقت رسیدگی می‌شود

فرهاد دلق‌پوش رییس سازمان صمت گیلان توجه و نظارت مردم را در انجام مطلوب قوانین یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و اظهار کرد: نظارت همگانی بسیار کمک کننده و تاثیرگذار است و مردم گیلان ضمن توجه به نرخ‌های مصوب، در صورت مشاهده وقوع هر گونه تخلف صنفی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ این سازمان و یا ۱۳۵ تعزیرات تماس حاصل نموده و بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت موظفند به شکایات رسیدگی نمایند.

پیش‌تر در اردیبهشت ماه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود که اعلام قیمت نان منوط به هماهنگی استانداری با وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اکنون در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز با آرد ۸۳۰ تومانی، بربری هزار تومان، سنگک ۱۲۰۰ تومان، تافتون ۵۵۰ تومان و لواش به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وزن چانه در نانوایی‌های یارانه‌پز، برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است.

برای نانوایی‌های آزادپز نیز با آرد ۱۲۰۰ تومانی، قیمت بربری در این نانوایی‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک یک‌هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون ۸۵۰ تومان و لواش به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری باید ۵۸۰، سنگک ۶۵۰، تافتون ۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم لحاظ شود.

Share