رئیس دانشگاه گیلان تأکید کرد:

معوقات ۵۰ درصدی کارمندان دانشگاه گیلان پرداخت می‌شود | ۶۰ درصد از بودجه معوقات موجود است

رضی گفت: واقفیم که در این شرایط سخت اقتصادی، اقدامات دانشگاه در مقابل تلاش‌های کارکنان محترم ناچیز است ولی امیدواریم در فضای غیر ملتهب، با همدلی بیشتر و ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق گفتگو، شاهد دانشگاهی الگو برای سایرین باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از کارمندان دانشگاه در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه، معاون اداری مالی و مدیریت منابع و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد در ارتباط با معوقات ۵۰ درصدی کارمندان، درصد سختی کار و سایر مسائل حوزه کارمندی به بیان خواسته‌ها و مطالبات خود پرداختند.

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان در این نشست با تقدیر از همه کارکنان زحمتکش دانشگاه که با پشتکار و تدبیر خود امور دانشگاه را به پیش می‌برند، گفت: کارکنان دانشگاه ما از بهترین کارکنان سازمانی هستند که با تلاش مضاعف و تعهد سازمانی و روحیه همدلی مشغول خدمت‌رسانی به قشر فرهیخته دانشگاهی هستند و موفقیت‌های دانشگاه نیز در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش‌های همه اقشار دانشگاهی از جمله کارکنان گرانقدر است.

رئیس دانشگاه گیلان با برشمردن مجموعه اقداماتی که دانشگاه گیلان تاکنون در راستای تصویب و پرداخت معوقات ۵۰ درصدی کارمندان انجام داده است خاطرنشان کرد: این مطالبات حق شماست و به زودی پس از طی شدن فرآیند قانونی پرداخت خواهد شد و مدیریت دانشگاه تمام تلاش‌های خود را برای انجام این امر در بازه زمانی کوتاه انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از بودجه معوقات موجود است، یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده و اقدامات درون دانشگاهی مشکلی نیز برای تامین بودجه کامل این مطالبات نخواهیم داشت.

رضی در ادامه گفت: واقفیم که در این شرایط سخت اقتصادی، اقدامات دانشگاه در مقابل تلاش‌های کارکنان محترم ناچیز است ولی امیدواریم در فضای غیر ملتهب، با همدلی بیشتر و ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق گفتگو، شاهد دانشگاهی الگو برای سایرین باشیم.

رئیس دانشگاه گیلان همچنین با اشاره به بحث سختی کار کارمندان گفت: از سال ۱۳۹۳ این دانشگاه زودتر از سایر دانشگاه‌ها، دستورالعمل میزان سختی شرایط کار را برای همکاران اجرایی کرد و با توجه به آیین‌نامه جدید ابلاغی در سال ۱۳۹۷، نیاز به بازنگری مجدد در میزان بهره‌مندی کارکنان از سختی کار بود که با اجرای آیین‌نامه جدید و بررسی درخواست‌های تجدید نظر، میزان سختی کار ۵۵ درصد همکاران ثابت ماند و سختی کار ۲۰ درصد آنان افزایش و ۲۵ درصد آنان کاهش یافت. البته میزان کاهش‌ها و افزایش‌ها برای اکثریت افراد اندک بوده است.

رضی در ادامه به سایر پرداخت‌ها دانشگاه به کارکنان اشاره کرد و گفت: سیاست مدیریت دانشگاه از ابتدا بر این بود که همه پرداخت‌های متفرقه را ساماندهی کند و با استفاده از مقررات موجود سعی کند پرداخت‌ها را به احکام کارگزینی همکاران منتقل کند تا همکاران از مزایای آن در دوران بازنشستگی استفاده نمایند و اثر آن را در سایر دریافتی‌های خود در احکام‌شان ببینند.

وی همچنین به توسعه تشکیلات دانشگاه و ایجاد پست‌های سازمانی جدید برای ارتقای کارکنان دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۲۷۷ نفر در سال‌های اخیر ارتقا یافتند و مدارک تحصیلی ۲۴۷ نفر از همکاران مورد پذیرش قرار گرفت.

رضی در انتهای این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های همه کارکنان، مجدد یادآور شد: مطالبات همکاران حق قانونی آن‌هاست و ما نیز برای اجرایی شدن این حق از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات همکاران پرداخت می‌شود.

Share