فرماندار لاهیجان در نشست با نماینده سازمان ملل متحدد:

لاهیجان از شهرستان‌های تاثیرگذار در صنعت گردشگری داخلی و خارجی است

یونس محمودی، نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان اظهار داشت: لاهیجان از شهرستان‌های تاثیرگذار در صنعت گردشگری داخلی و خارجی کشورمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس محمودی در نشست بررسی و رفع معضلات زیست محیطی با حضور کلودیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد، دکتر صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و دیگر اعضا برگزار شد، گفت: لاهیجان از شهرستان‌های تاثیرگذار در صنعت گردشگری داخلی و خارجی کشورمان است.

نماینده عالی دولت در لاهیجان افزود: این شهرستان به دلیل طبیعت بکر، اقلیم خاص و جذابیت‌های مختلف جغرافیایی و تاریخی مورد توجه اکثر گردشگران قرار می‌گیرد.

وی مدیریت پسماند را یک مشکل بزرگ در کشور و خصوصا مناطق گردشگری دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با حمایت‌های استاندار محترم گیلان، طرح ساماندهی زباله در منطقه تموشل شهرستان لاهیجان را به یک کارگاه علمی تبدیل کنیم.

محمودی خاطر نشان کرد: توجه به محیط زیست و مدیریت پسماند تاثیر بسزایی در توسعه پایدار شهرها داشته و از شاخص‌های اصلی در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با تقدیر از فعالیت سمن‌ها در حوزه زیست محیطی شهرستان لاهیجان، گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در اجرای هرچه بهتر طرح‌ها بعنوان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

فرماندار لاهیجان تقویت و تعامل دوسویه میان دولت و تشکل‌های محیط زیست را یک راه مهم برای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌روند.

Share