اظهارات تکان دهنده مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا

فرار زن مبتلا به کرونا از بیمارستان آستارا | عدم استقبال شهروندان آستارایی از واکسیناسیون

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر مرزی آستارا گفت: وضعیت کرونایی آستارا اصلاً خوب نیست و باید اقدامات عاجل جهت جلوگیری از فراگیری این ویروس در شهرستان انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر فرید بصیری مقدم، در جلسه ستاد کرونای آستارا که همزمان با قطعی برق در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با آنالیز وضعیت چند روز گذشته کرونا در شهرستان، این پیش بینی وجود داشت که شرایط در روزهای آینده مناسب نباشد.

وی با بیان اینکه تعداد متوسط بیماران بستری کرونایی آستارا از سطح استان بالاتر بوده است، ادامه داد: احتمال قرمز شدن آستارا دور از انتظار نبود.

بصیری مقدم، با تأکید بر اینکه در کنار برگزاری جشن ها، عروسی ها، عزاداری ها، دورهمی ها و تفرج در پارک ها، این گلایه را از کاندیداها و شوراهای منتخب شهر و روستا داریم که اصلاً قانون را رعایت نکردند، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه هزاران نفری آنها و عدم توجه به قوانین ستاد کرونا و ستاد انتخابات کشور، شرایط را بسیار سخت تر کرد.

وی با اشاره به اینکه ما انتظار داشتیم که کاندیداها دست مدافعان سلامت را در ایام تبلیغات انتخاباتی بگیرند، اضافه کرد: حال پس از گذشت چند روز به مرحله رسیده ایم که باید دوباره محدودیت های شرایط قرمز را اعمال کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با بیان اینکه باید جاده ها مسدود و مانع تردد بین شهری شد، تصریح کرد: به جز مشاغل گروه یک همه مشاغل تعطیل خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه طی یک هفته گذشته شاهد سی تی اسکن های جدید ریه با علایم متفاوت هستیم، توضیح داد: تغییراتی در نوع علایم بیماران کرونایی مشاهده می شود که بخش وسیعی از ریه را درگیر خود می‌کند.

وی در ادامه به تست کرونا از یک بیمار زن حدود ۴۰ ساله در بیمارستان آستارا اشاره کرد و گفت: پس از اینکه تست وی مثبت شد و این زن متوجه ابتلای خود به بیماری کرونا و درگیری ۹۰ درصد از ریه های خود شد، از بیمارستان فرار کرد.

وی افزود: پس از این اقدام با همکاری پرسنل بیمارستان، با رهگیری کد ملی بیمار، منزل او را شناسایی و با خواهش برای بستری به بیمارستان منتقل کردیم.

وی اضافه کرد: بیمار مذکور در یکی از انبار های سورتینگ مشغول به کار بود و نمی دانیم که همین فرد چند نفر را مبتلا کرده است و اینجاست که اهمیت استفاده از ماسک برای همگان آشکار می شود.

دکتر بصیری مقدم، در بخش دیگری از سخنان خود به بستری ۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۴۰ درصد از همراهان بیماران مراجعه کننده به بیمارستان آستارا از ماسک استفاده نمی کنند.

وی با انتقاد از عدم استقبال شهروندان آستارایی از واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: در واکسیناسیون در استان گیلان بسیار ضعیف هستیم و وضعیت اصلاً خوب نیست و طی چند روز آینده وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه این ویروس کرونای جدید به شدت در حال انتشار است و قدرت کشندگی بالایی هم دارد، توضیح داد: ادارات و بانک ها باید در شرایط قرمز با یک دوم نیروهای خود کار کنند و رؤسای ادارات و بانک‌ها باید این قوانین را اعمال نمایند.

Share