در دیدار خرمی و محمدنژاد تاکید شد؛

ضرورت بازسازی و مدرن سازی شبکه های آبیاری استان گیلان

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بازسازی و مدرن‌سازی شبکه‌های آبیاری در جهت بالا بردن بهره وری در آبیاری استان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، وضعیت آب کشاورزی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

پرویز محمد نژاد ضمن تأکید بر مدرن‌سازی و بازسازی شبکه‌های آبیاری استان گیلان، افزود: با وجود اینکه شالیزارهای شهرستان لنگرود در انتهای شبکه آبیاری سفید رود قرار دارد، ولی با تمهیدات صورت گرفته در سال زراعی جاری، شاهد کمترین تنش آبی در تأمین آب کشاورزی این شهرستان بوده ایم.

وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب کشاورزی شهرستان لنگرود اظهار داشت: با توجه به کاهش بارش‌ها و کاهش آورد سد سفید رود نسبت به بلند مدت، طرح نوبت‌بندی آب کشاورزی در ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه استان بصورت دقیق و بر اساس تقویم زراعی تا کنون اجرا شده و الحمدالله مشکل حادی در این محدوده مبنی بر تنش آبی گزارش نشده است.

وی با اشاره به تغییر برنامه آبیاری در داخل شبکه آبیاری فومنات در سال زراعی جاری گفت: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه در شبکه فومنات، در حال برنامه ریزی جهت بازنگری در برنامه آبیاری مناطق شرقی و مرکزی استان با هدف بالا بردن بهره وری آبیاری در این مناطق نیز هستیم.

Share