سعیدی کیا در برنامه خانه مهر؛

صنایع کوچک پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی هستند

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، گفت: نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی با کمک شرکت شهرکهای صنعتی از طریق مشاوران آموزش دیده شناسایی و توسط رفع کنندگان نیاز از داخل کشور یا خارج از کشور مرتفع می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشیبه مناسبت هفته صنعت و معدنبا حضور در برنامه خانه مهر از صدا و سیمای مرکز گیلان به اهم وظایف شرکت شهرکهای صنعتی استان در حوزه صنایع کوچک پرداخت.

وی به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی با کمک شرکت شهرکهای صنعتی از طریق مشاوران آموزش دیده شناسایی و توسط رفع کنندگان نیاز از داخل کشور یا خارج از کشور مرتفع می‌گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی دانش بنیان گفت: واحد صنایع کوچک از طریق مشاوران توانمند اقدام به شناسایی و کمک به واحدهای مستعد جهت دانش بنیان شدن می‌نماید.

وی افزود: توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

وی در ادامه بیان داشت: جهت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و ایجاد بستر مناسب و مطرح شدن ایده‌های مورد نیاز صنعت، با حمایت این شرکت، رویدادهای استارتاپی به صورت سالیانه برگزار می‌گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با صدور ضمانت نامه بانکی و غیر بانکی برای ۷۰٪ اصل و سود تسهیلات تا سقف ۳ میلیارد تومان با شرایط بسیار آسان‌تر از بانک‌های عامل و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به صورت پرداخت حداقل ۵۰ درصد هزینه‌های نمایشگاها، آموزش واحدهای صنعتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، کارشناسی، مهارتی، بازار، محیط زیست، خوشه‌های صنعتی سالانه حداقل ۱۰۰ دوره آموزشی برای بیش از ۳۰۰۰ نفر از پرسنل واحدهای صنعتی توسط مشاورین توانمند برگزار می‌شود، برگزاری تورهای صنعتی برای مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی جهت آشنایی با واحدهای موفق، بزرگ و توانمند در صنعت، سالیانه معمولا ۶ تور صنعتی برای بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی برگزار می‌گردد از جمله اقدامات حمایتی برای صاحبان صنایع میباشد.

سعیدی کیا در پایان افزود: واحدهای صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است. امیدواریم با تحرکی که در بانک‌ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می‌کند؛ این مشکلات برطرف شود.

Share