نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس:

شهر صنعتی رشت صاحب ندارد | چطور می‌شود که تامین برق گیلان در اولویت قرار نمی‌گیرد

کوچکی‌نژاد تعیین تکلیف شهر صنعتی رشت را خواستار شد و با بیان اینکه شهر صنعتی رشت انگار صاحب ندارد گفت: مدیران شهر صنعتی رشت به هیچ فرد، نهاد و یا ارگانی حتی استانداری گیلان و نمایندگان مجلس پاسخگو نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «جبار کوچکی‌نژاد» امروز (یکشنبه ۱۲ تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد به برخی از مشکلات حوزه تولید و صنعت استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران شهر صنعتی رشت به هیچ نهاد و ارگانی حتی استانداری گیلان و نمایندگان مجلس پاسخگو نیستند.

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس از نحوه عملکرد برخی شرکت‌های بزرگ نظیر شیر پگاه در استان گیلان انتقاد کرد و ابراز داشت: به اعتقاد من هولدینگ پگاه سهم خود را در گیلان اجرا نکرده و اقدامات آن به نوعی سیاسی شده در حالی که شیر سیاست نیست و مسئله‌ای کاملا اقتصادی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ساماندهی و تعیین تکلیف تصفیه‌خانه شهرک سفیدرود را یک نیاز اساسی دانست و ضمن اشاره به قطعی‌های مکرر برق در گیلان افزود: استان گیلان خودش یکی از تولیدکنندگان بزرگ برق کشور محسوب می‌شود و سؤال اینجاست چطور می‌شود که تامین برق این استان در اولویت قرار نمی‌گیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه باید در توزیع برق سهم بیشتری به استان گیلان داده شود تصریح کرد: اینکه صنعت استان گیلان به علت این حجم از قطعی‌های مکرر برق به خاموشی برود اصلا پذیرفتنی نیست و انتظار داریم شرکت توانیر با توجه به میزان تولید بالای برق در گیلان، سهم بیشتری برای این استان قائل شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهر صنعتی رشت صاحب ندارد اظهار داشت: بنده خودم چندین و چند بار با استاندار گیلان در مورد شهر صنعتی رشت مکاتبه کردم که تکلیف آن را روشن کنند زیرا از قرار معلوم هیئت مدیره شهر صنعتی رشت به هیچ جا از جمله استانداری گیلان، نمایندگان و رؤسای شرکت شهرک‌های صنعتی پاسخگو نیست.

نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس فعالیت خوب تولیدی گروه فولاد گیلان را هم مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: این مجموعه عظیم تولیدی و صنعتی گیلان که تولیداتش در کل کشور بسیار پیشرو است مشکلاتی قضایی دارد و لازم است معاونت برنامه‌ریزی استانداری، استاندار گیلان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی جهت بازدید از این مجموعه که حدود دو هزار کارگر دارد حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تولیدات مجتمع فولاد استان گیلان را نیاز اساسی کشور دانست و با بیان اینکه باید به این مجموعه صنعتی کمک شود یادآور شد: در مورد کارخانه پوشش و تعیین تکلیف آن هم از مجموعه قوه قضاییه تشکر می‌کنم زیرا اقدامات حمایتی و پشتیبانی خوبی را در مجموع انجام دادند.

کوچکی نژاد در پایان توسعه بخش حمل و نقل عمومی را هم یکی از نیازهای اساسی شهر رشت دانست و ضمن انتقاد از کم‌کاری‌هایی که تاکنون در این زمینه انجام شده است خاطرنشان کرد: موضوع حمل و نقل ریلی شهر رشت و ایجاد زیرساخت‌های آن که قبلا مورد تصویب قرار گرفته از جمله مصیبت‌های اعظم شهر رشت محسوب می‌شود.

Share