رئیس دادگستری لنگرود خبر داد؛

رتبه نخست شهرستان لنگرود در رسیدگی به پرونده های قضایی

رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه هفت درصد ورودی پرونده های قضایی استان گیلان مربوط به شهرستان لنگرود است، گفت: از حیث رسیدگی به پرونده ها و مختومه کردن نیز مقام اول استان را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیمور یوسفی در دیدار فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان لنگرود که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت قضایی شهرستان، اظهار کرد: مساحت شهرستان لنگرود ۴۵۸ کیلومترمربع معادل سه درصد مساحت کل استان گیلان است.

وی جمعیت شهرستان لنگرود را ۱۴۰ هزار نفر دانست و افزود: جمعیت شهرستان لنگرود نیز معادل شش درصد جمعیت کل استان گیلان است که تراکم جمعیتی شهرستان را نشان می دهد.

رئیس دادگستری لنگرود، بیش از دوسوم جمعیت شهرستان معادل ۱۰۸ هزار نفر را جمعیت شهری دانست و تصریح کرد: این جمعیت عظیم در مساحت محدود شهری زندگی می کنند و لذا شهرستان لنگرود از حیث تراکم بسیار خاص است و مشکلات عدیده ای در بخش جرم شناسی دارد.

یوسفی، با بیان اینکه یکی از علل جرایم تنیدگی جمعیت نسبت به هم است، عنوان کرد: آستانه تحمل افراد پایین است و موجب شده خیلی سریع و آنی منجر به تنش و درگیری بین آنان  شود.

وی با اشاره به تدوین اطلس جنایی شهرستان لنگرود، به فراوانی جرائم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هفت درصد ورودی پرونده های قضایی استان گیلان مربوط به شهرستان لنگرود است که بعد از شهرستان رشت، رتبه دوم را دارد؛ البته از حیث رسیدگی به پرونده ها و مختومه کردن نیز مقام اول استان را داریم.

رئیس دادگستری لنگرود، مواد مخدر، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید، کلاهبرداری، نگهداری مشروبات الکلی، کلاهبرداری، تصرف عدوانی و مزاحمت ملکی را دارای بیشترین فراوانی جرم در شهرستان دانست و اضافه کرد: شهرستان لنگرود سبقه فرهنگی و مذهبی بالایی دارد و باید در بخش کاهش ضرب و جرح و توهین و تهدید از نهادهای فرهنگی کمک بگیریم.

وی با اشاره به رسیدگی شورای تامین و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در سایر حوزه ها، عنوان کرد: جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری برگزار می شود و به صورت موردی رفع مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.

رحیم حیدری، فرماندار شهرستان لنگرود نیز، ضمن قدردانی از اقدامات خوب دستگاه قضا در امور اجرایی شهرستان به ویژه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، اظهار کرد: حمایت های رئیس دادگستری نقش بسزایی در حل مشکلات داشته است.

وی مردم لنگرود را لایق بهترین ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و بیکاری و گرانی ها پای صندوق های رای به نحو احسن حاضر شدند و تکلیف خودشان را ادا کردند لذا این حضور مسئولیت مدیران را سنگین تر می کند.

 

Share