مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال شهری در گیلان | ۱۰۰ درصد تجهیزات امدادی پای کار است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلان، با بیان اینکه در سطح استان بالغ بر ۴۰۰ خانه هلال داریم، گفت: تا پایان سال ۲۰۰ خانه هلال در بخش شهری به این خانه ها اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه در سطح استان بالغ بر ۴۰۰ خانه هلال داریم، گفت: تا پایان سال ۲۰۰ خانه هلال در بخش شهری به این خانه ها اضافه خواهد شد.

سیاوش غلامی با اشاره به مهمترین فعالیت های جمعیت هلال احمر استان گیلان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان سعی می کند به شکل مستمر در جریان حوادث به وقوع پیوسته در سطح کشور خدمت رسانی کند.

وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی خانه های هلال شهری و روستایی گیلان، افزود: سال گذشته رتبه نخست کمی و کیفی خانه های هلال کشور را داشتیم و بیشترین خانه های هلال ما مربوط به روستاهاست لذا در سال جاری خانه های هلال شهری را در دستور کار داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلان، با بیان اینکه در سطح استان بالغ بر ۴۰۰ خانه هلال داریم، گفت: تا پایان سال ۲۰۰ خانه هلال در بخش شهری به این خانه ها اضافه خواهد شد.

غلامی، با اشاره به راه اندازی کانون طلاب جمعیت هلال احمر، اصریح کرد: سال گذشته دوره های آموزشی عمومی و کمک های اولیه در مخاطرات را برای ۲۲۰ نفر از طلاب خواهر و برادر استان برگزار کردیم. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این دوره ها در سال جاری به صورت تخصصی و پیش بیمارستانی برگزار خواهد شد تا بتوانیم این امدادگران را وارد چرخه امداد و نجات و فعالیت های داوطلبانه کنیم.

وی یکی از برنامه های مهم جمعیت هلال احمر استان را ارتقای پایگاه های امداد و نجات دانست و تاکید کرد: پایگاه کانکسی پونل در شهرستان رضوانشهر به پایگاه ثابت تبدیل خواهد شد. همچنین پایگاه شهدای امدادگر لنگرود در منطقه دیزبن نیز طی سال جاری به پایگاه ثابت تبدیل خواهد شد. احداث ساختمان اداری – امدادی ماسال و تکمیل پایگاه امدادی شفت که در حال حاضر پیشرفت ۳۰ درصدی دارد نیز طی سال جاری در دستور کار است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، با اشاره به وقوع خشکسالی در استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، یادآور شد: جمعیت هلال احمر طرح «نذر آب ۴» را راه اندازی کرده و جمعیت هلال احمر گیلان استان معین شهرستان فهرج کرمان است لذا بعد از بهبود وضعیت رنگ بندی کرونایی، در اسرع وقت کمک های معیشتی، آبرسانی و درمانی را به منطقه این منطقه ارائه خواهیم کرد.

غلامی، با بیان اینکه تیم های سلامت جمعیت هلال احمر استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر حلقه واسط بین نیازمندان و توانمندان است و لذا مردم و خیرین در مسیر خدمت رسانی به نیازمند به جمعیت هلال احمر کمک کنند.

وی با اشاره به تلاش های جمعیت هلال احمر در کنار سپاه و بسیج و مدافعان سلامت در ایام کرونا، اضافه کرد: هلال احمر استان یک بانک امانات نجهیزات پزشکی دارد و لذا افرادی که به کرونا مبتلا شده و اکنون نیازمند تجهیزات پزشکی همچون کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز هستند، می توانیم به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهیم. همچنین افراد می توانند نذروات خود را به سمت تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز ببرند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه کمک به مسائل درمانی، دارویی و توانبخشی افراد نیازمند در سراسر استان را جزو ماموریت های خود می دانیم، گفت: افرادی که به تجهیزات پزشکی و دارویی دارد می توانند به ۱۶ شعبه جمعیت هلال احمر در سطح استان مراجعه و خدمات دریافت کنند.

وی گیلان را جزو پنج استان حادثه خیز کشور دانست و یادآور شد: امکانات و تجهیزات امدادی خوبی در استن داریم و از امدادگران و داوطلبین ماهری برخوردار هستیم، اما گیلان استان گردشگرپذیر است و پایان هفته ها جمعیت شناور داریم که موجب فرسودگی سخت افزاری و نرم افزاری هلال احمر می شود.

غلامی، ارتقا و به روزرسانی امکانات و تجهیزات امداد و نجات و افزایش پایگاه های هلال احمر را موجب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم دانست و عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان سالانه بیش از ۱۰۰۰ حادثه را مدیریت می کند و این ماموریت ها شامل امداد و نجات کوهستانی، تصادفات جاده ای و ترافیکی و سیلاب و… است.

وی با اشاره به تجهیز پایگاه های امداد و نجات به خودروهای کمک دار، اظهار کرد: سال گذشته سه دستگاه خودروی کامیونت به ناوگان خودرویی هلال اضافه کردیم که برای نخستین بار بود لذا هرچقدر ادوات و تجهیزات را بیشتر کنیم، عملکرد بهتری خواهیم داشت.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه ۷۰ درصد تجهیزات هلال باید پای کار و ۳۰ درصد دیگر آماده به کار باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه صد درصد تجهیزات هلال احمر در استان پای کار بوده و لذا در حوادث بزرگ نیاز به کمک جمعیت هلال احمر سایر استان ها داریم؛ البته جمعیت هلال احمر مرز نمی شناسد و همواره آماده خدمت به هموطنان است.

غلامی، با اشاره به راه اندازی پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان در چاف لنگرود، اضافه کرد: فاز نخست این پایگاه هوایی در مرکز آموزش های امدادی و تخصصی هلال دایر شده است که با تخصیص اعتبار هفت میلیارد تومانی، فاز دوم آن را آغاز خواهیم کرد که در حوزه حفاظت و امنیت و خرید خودروی سوخت رسان و اطفای حریق برای پایگاه است.

وی تعداد بالگردهای امداد و نجات کشور را معدود دانست و متذکر شد: بالگرد امداد و نجات استان که در فرودگاه سردار جنگل استقرار دارد، آماده انجام سورتی های روزانه است؛ همچنین یک فروند بالگرد در حوزه فوریت های پزشکی و اورژانس داریم که در مواقع ضروری وارد عمل می شود.

Share