مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خبر داد:

بهره برداری از پکیج تصفیه فاضلاب شهرک مهدی آستارا در تابستان سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از ساخت و بهره برداری پکیج تصفیه فاضلاب شهرک مهدی آستارا در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی ظرفیت این پکیج فاضلاب را ۱۰۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی شرکت آب و فاضلاب استان روی مناطقی است که فاضلابشان وارد آستارا و تالاب بین المللی انزلی می‌شود.

وی با بیان اینکه یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در شهر انزلی در مدار بهره برداری است، افزود: در تلاشیم با هدایت فاضلاب مناطق بیشتری از شهر، ظرفیت این تصفیه خانه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به احداث تصفیه خانه دوم فاضلاب انزلی در منطقه غازیان گفت: این تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از ساخت ۲ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر انزلی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این دو ایستگاه پمپاژ ۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب کار شده، وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان شبکه جمع آوری فاضلاب در غرب شهر رشت فعال است، تصریح کرد: به زودی عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ تالاب عینک آغاز می‌شود.

وی با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت در دو مدول با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب گفت: این تصفیه خانه نقش مهمی در جمع آوری فاضلاب شهر رشت خواهد داشت.

وی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان نیز اظهار داشت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب در حال بهره برداری است که مرحله به مرحله فاضلاب بیشتری از شهر به سمت تصفیه خانه هدایت می‌شود.

Share