با حضور 5 تیم؛

برگزاری مسابقات بیسبال قهرمانی کشور در انزلی

در مسابقات جام کاسپین پنج تیم پوپلین گیلان، طیف تهران، هیات خراسان، سالار بوشهر و آرتان قم حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین دوره مسابقات بیس بال قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی از امروز ۱۱ تیرماه در ورزشگاه شهدای روستای گلشن آغاز شد و این مسابقات تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

رئیس کمیته بیس بال و سافت بال استان گیلان روز جمعه در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات جام کاسپین پنج تیم پوپلین گیلان، طیف تهران، هیات خراسان، سالار بوشهر و آرتان قم حضور دارند.

آرمان امیدی با اشاره به اینکه هرروز چهار تیم با هم به رقابت می‌پردازند اضافه کرد: در دو نوبت صبح و عصر امروز تیم‌های هیات خراسان و آرتان قم و پوپلین گیلان و طیف تهران به مصاف هم می‌روند.

وی با بیان اینکه ایران مهرماه جاری میزبان مسابقات بیسبال غرب آسیا در کرج خواهد بود افزود: بازیکنانی که از این مسابقات برای تیم ملی انتخاب می‌شوند زیر نظر آندره آ دی اوریا مربی ایتالیایی تیم ملی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.

امیدی بازیکنان تیم پوپلین گیلان را امیر خلیق، احمد رانگاه، صادق گوهری، علی پیکری نسب، امیر باژوند، هومن ارجمندی، آرمین فدوی، آرمین جوادی، سینا قدیمی، محمد نیکو مقام، حسن برهانی، امیر بلوری، مزدک فرهمند، سیاوش عطایی، ایمان خلیق، علی مسری، مهرداد پویان فر، سینا شهیاری، بابک غلامی، آرمان جوادی، محمد اسدی، رامین احمدی، پیمان روحانی، صالح شناسا، مجید صادقی و سرمربی و سرپست تیم را کیان ندافی و افشین آذری اعلام کرد.

پانزدهمین دوره مسابقات بیس‌بال کاپ غرب آسیا با شرکت ۶ تیم نخست رنکینگ غرب آسیا متشکل از سریلانکا، پاکستان، هند، ایران، بنگلادش و نپال طی روزهای ۶ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در زمین اختصاصی بیس بال مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار می‌شود. دو تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات بیس بال قهرمانی آسیا (آذر ماه سال جاری در شهر «تای چینگ» تایوان) را به دست خواهند آورد.

بیسبال که ورزش ملی آمریکا محسوب می‌شود، نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط ۹ بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود و در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفته شده که در سال ۱۳۷۴، فدراسیون این رشته در ایران تشکیل شد و در سال ۱۳۸۶ اولین دوره لیگ با حضور ۶ تیم برگزار شد اما هم اینک رشته بیسبال به عنوان یک کمیته، در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد.

Share