معاون وزیر کشور پیشنهاد داد؛

برای پیشبرد پروژه‌های پسماند و مدیریت زباله یک هسته متمرکز شکل گیرد

معاون وزیر کشوربا بیان اینکه دولت در اجرای طرح های مدیریت پسماند پیشتاز است از آمادگی دولت جهت تخصیص اعتبار به پروژه دفنگاه زباله سراوان خبرداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «مهدی جمالی‌نژاد» امروز (شنبه، ۵ تیر) در جریان بازدید از کارخانه کود آلی لاکان رشت که با حضور سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، شهردار، فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط انجام شد با اشاره به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی از آمادگی دولت جهت تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها به ویژه دفنگاه زباله سراوان رشت خبرداد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور حل معضل سراوان را در گرو عزم و اهتمام جدی در سطح استان به ویژه شهر رشت دانست و گفت: هیچ مانعی از سوی دولت جهت تزریق منابع وجود ندارد و دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه همواره از تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه گیلان و شهر رشت استقبال کرده است.
وی با بیان اینکه همواره بر کار شبانه روزی برای رفع معضل سراوان تاکید داشتم تصریح کرد: پروژه‌های پسماند بعنوان طرح‌های حیاتی باید در صدر سایر پروژه‌ها قرار گیرند چرا که نقش اساسی در حفظ سلامت مردم و نگهداری از محیط زیست دارند.
معاون وزیر کشور اظهار کرد: برای حل این چالش بزرگ به یک همت جمعی نیاز داریم و همه باید پای کار بیایند زیرا معتقدیم اگر فقط همین معضل پسماند در گیلان و رشت حل شود بسیاری از مشکلات دیگر استان هم حل و فصل می‌شوند.
جمالی‌نژاد اذعان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده ما در حوزه پسماند در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و باید همه عزم جدی داشته باشند تا در گیلان شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.
وی با تاکید برهم‌افزایی مطلوب و انسجام لازم در گیلان برای رفع معضل زباله سراوان و اینکه انجام این مهم به تنهایی از عهده شهرداری خارج است پیشنهاد داد برای پیشبرد پروژه‌های پسماند و مدیریت زباله یک هسته متمرکز شکل گیرد.
گفتنی است، صبح امروز معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با همراهی نمایندگان شهر رشت در مجلس، فرماندار شهرستان رشت و شهردار از خط طرح تفکیک زباله از مبداء کارخانه کود آلی لاکان رشت و پروژه احداث و تکمیل ابنیه و تاسیسات ساختمان سالن بویلرها (بلوک A) نیروگاه زباله سوز رشت بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه قرار گرفتند.

Share