در آستانه هفته ملی مهارت صورت گرفت؛

بازدید استاندار گیلان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و افتتاح دهکده کودک در رشت

استاندار گیلان در آستانه هفته ملی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشت بازدید و مجموعه آموزشی- تفریحی دهکده کودک را نیز افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در آستانه هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی، از مرکز آزمون، کارگاه آموزش صنایع دستی و مرکز آموزش های صنعتی فنی حرفه‌ای گیلان در رشت بازدید کرد.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در گیلان، دهکده کودک به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه آموزشی- تفریحی کودکان، در رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
هدف از اجرای این طرح، فرهنگ  سازی در زمینه های ترافیکی، شهر نشینی، اجتماعی، آموزش‌های تخصصی در زمینه پلیس راهور، پلیس فتا، پلیس جرم شناسی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، آتشنشانی، امداد و نجات، هلال احمر و نیز استعدادیابی در سنین پایه است.
کودکان در سنین بین ۳ تا ۱۳ سال وارد این مجموعه شده و بعد از غربالگری روانشناسی توسط تیم علمی به انتخاب مشاغل رفته و شغل مورد علاقه خود را انتخاب و در فضای کاملاً شاد، همراه با بازی و تفریح به کار در حرفه انتخابی می پردازند.
استعداد یابی کودکان در مدت مشخص، دریافت مدرک رسمی، بسترسازی برای کسب درآمد و فراهم آمدن اوقاتی خوش و هدفمند از دیگر اهداف اجرای این دهکده بوده است.
شخصیت ‌پردازی و داستان ‌پردازی، اجرای خیابان‌ها و معابر مختلف در مقیاس کوچک، طراحی شغل‌های گوناگون، شبیه‌ سازی و فضا سازی شهری کوچک، طراحی پلان‌های ترافیکی، طراحی کلیه علائم راهنمایی رانندگی، طراحی و ساخت تجهیزات خانه مشاغل کودک از بهترین آیتم‌های دکوراتیو در خانه مشاغل کودک می‌باشد.
دست سازه مینیاتوری، نقاشی روی سنگ، نقاشی چهره، اوریگامی، سفالگری، نجاری، صنایع دستی، خیاطی، خلاقیت، موسیقی، دندانپزشکی، بازیگری، مکانیکی، راهنمایی رانندگی، آتش نشانی و هلال احمر از مشاغل پیش‌بینی شده در دهکده کودک است.
در این مجموعه وسایل بازی شامل سرسره بادی، استخر توپ، ترامپولین، استخرتوپ شنی، فوتبال دستی و پینگ پنگ نیز تعبیه شده است.
پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان فنی و حرفه‌ای در گیلان

ارسلان زارع در آستانه هفته ملی مهارت، صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، به نقش اساسی و مؤثر آموزش در تقویت مهارت و زمینه‌سازی برای اشتغال اشاره و اظهار کرد: گیلان از ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با امکانات زیرساختی مناسب و مربیانی ماهر برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از مراکز مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای در رشت، گفت: مرکز آموزش و ارزیابی آنلاین یکی از بخش‌های مورد بازدید بود که علیرغم محدودیت های کرونایی به عنوان یک فرصت در مسیر توسعه دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای احداث دهکده کودک اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه و فرهنگ سازی به‌ویژه در حوزا کودکان نیز با انعقاد تفاهم‌نامه ها و قراردادها استفاده شده است.

وی افتتاح این مجموعه آموزشی را در ارتقاء سطح آگاهی کودکان و نوجوانان مؤثر ارزیابی کرد و افزود: آموزش های مراکز فنی و حرفه‌ای با حمایت‌های دولت از طریق تسهیلات بانکی و نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی و نیز صندوق کارآفرینی امید از اشتغال بانوان، هنرمندان و روستاییان پشتیبانی می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه به واسطه حمایت‌های صورت گرفته دولت طی سالیان اخیر شاهد دستاوردهای خوبی در صنعت بافت فرش و تابلو فرش، رشتی دوزی و سایر صنایع دستی و رضایتمندی در فروش بوده ایم، گفت: دولت طی سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان فنی و حرفه‌ای که اشتغال ایجاد کنند، پرداخت کرده است.

شش  مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده و در این راستا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
Share