استاندار گیلان در دیدار با مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل:

ایجاد بسترهای ارائه خدمات شبکه ۵G ایرانسل مورد انتظار مردم است

استاندار گیلان با تکلیف به مسئولان محلی برای مشارکت در توسعه پروژه‌های شهر هوشمند، ایجاد بسترهای ارائه خدمات شبکه ۵G ایرانسل را مورد انتظار مردم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، به استقبال نسل جوان و اقشار مختلف جامعه از این اپراتور و نقش اثرگذار آن طی حدود ۱۷ ماه اخیر در دوران شیوع کرونا برای استفاده از بستر فضای مجازی در انتقال مفاهیم آموزشی و تغییر سبک زندگی مردم اشاره و بسیار کمک کننده عنوان کرد.

وی با اشاره به نگاه اقشار مختلف مردم دنیا به جهان ارتباطات و پیوند مستمر زندگی امروزه با شبکه‌های ارتباطی گفت: سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان ایرانسل در گیلان، نشان از شناخت جامعه هدف دارد و باتوجه به تراکم جمعیتی این استان و گردشگرپذیر بودن آن، توسعه زیرساخت‌ها، مطالبه‌ای عمومی است.

استاندار به پوشش ۹۰ درصدی جمعیت گیلان توسط اپراتور ایرانسل اشاره و با بیان اینکه افزایش این شاخص رضایتمندی مردم را به دنبال دارد، افزود: در توسعه زیرساخت‌ها علاوه بر جمعیت ثابت گیلان باید حضور گردشگران و مسافران در بازه‌های زمانی مختلف را در نظر گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیش بینی این اپراتور برای احداث بیش از ۳۰ سایت جدید در استان به ویژه شهر رشت، بر ضرورت تعامل دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها با این شرکت تأکید کرد و افزود: ایجاد حداقل یک سایت خدمات شبکه ۵G ایرانسل در شهر رشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و سپس برای شهرهای دیگر استان، مورد انتظار جدی است.

وی آمادگی مسئولان استانی و محلی در مشارکت برای توسعه پروژه‌های شهر هوشمند را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های توسعه شهر هوشمند در شهرهای مختلف استان، باتوجه به اثربخشی قابلیت‌های متناسب با شرایط کرونایی، برای پوشش حداکثری بخش‌های مختلف براساس برنامه زمانبندی مشخص عملیاتی شود.

استاندار گیلان بر لزوم تلاش برای اعتلای جامعه و ارتقاء سطح زندگی مردم تأکید کرد و گفت: توسعه بسترهای شبکه ارتباطی علاوه بر تسهیل و تسریع دستیابی به دستاوردها، اهداف پیش بینی شده را نیز سریع‌تر محقق می‌کند.

در این دیدار مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز به سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی ایرانسل در گیلان تا زمان حاضر و پوشش ۹۰ درصدی جمعیت گیلان و یک هزار و ۵۰۰ روستا اشاره کرد و گفت: علیرغم تنگناهای مختلف برای سال جاری یکصد میلیارد تومان برای شهر رشت پیش بینی سرمایه‌گذاری شده است.

بیژن عباسی آرند، با بیان اینکه کرونا در کنار مشقت‌های بسیار، تفکر توسعه دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال همچون هوشمندسازی ارائه خدمات عمومی را گسترش داد، افزود: سایت خدمات شبکه ۵G ایرانسل به صورت آزمونه در سطح استان‌های شمالی، در شهر رشت ایجاد می‌شود.

Share