با حضور معاون رئیس جمهوری؛

افتتاح سالن بین‌المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت

سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه ای امام علی (ع) رشت ، پنجشنبه شب با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه ای امام علی (ع) واقع در بلوار شیون فومنی رشت با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان افتتاح شد.

به نقل از شبستان، «محمدباقر نوبخت» در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه زورخانه امام علی(ع) رشت اظهار داشت: پروژه زورخانه امام علی(ع) رشت پروژه‌ای متشکل از معماری سنتی، اسلامی و ایرانی است که می‌توان گفت بی‌همتا است.

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه اتمام پروژه زورخانه امام علی(ع) رشت به یک شکرگزاری نیاز بود و امروز این اتفاق مبارک رقم خورد ابراز داشت: از مرشدان، قهرمانان و پهلوانانی که به نحو شایسته‌ای نمادهای جوانمردی و بزرگی را به نمایش گذاشتند و از تمام حاضران در این مراسم تاریخی سپاسگزار هستم.

نوبخت با تاکید بر اینکه در شب عید بزرگ غدیر حتما در مراسم عبادی، اخلاقی و نیایش پهلوانی شرکت خواهد کرد یادآور شد: به همین جهت مراسم اصلی افتتاح پروژه زورخانه امام علی(ع) رشت و فراهم آوردن یکسری امکانات مورد نیاز آن تقریبا دو هفته دیگر و در شب عید غدیر انجام می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: در شب عید سعید غدیر از شخصیت‌هایی تقدیر به عمل خواهد آمد که امشب در جمع ما نبودند که دو مهندس متخصص و پرتلاش در ساخت زورخانه بزرگ و بین‌المللی امام علی(ع) رشت از جمله این افراد محسوب می‌شوند که متاسفانه هر دو به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و بستری هستند.

وی دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در مراسم افتتاح پروژه زورخانه امام علی(ع) رشت در عید سعید غدیرخم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و صدور مجوزات لازم مقدمات این امر مهم فراهم شود.

زورخانه امام علی(ع) رشت اثری ماندگار در سطح بین‌المللی است

«محمد اکبرزاده» در مراسم بهره‌برداری از پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت واقع در مجموعه شش هزار نفری اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در اجرای این پروژه مشارکت فعالی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان عنوان کرد: در ۱۲ ماه کاری مشاوری که در زمینه مرمت آثار و ابنیه تاریخی مشاور امارت خورشید و در کشور زبانزد بود به عنوان یکی از بهترین مشاوران پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت در مجموعه شش هزار نفری انتخاب شد.

اکبرزاده با بیان اینکه برای اجرای این طرح کارشناسی‌های بسیار زیاد و تخصصی انجام گرفت تصریح کرد: این پروژه به عنوان اثری ماندگار در تاریخ نه فقط استان گیلان بلکه به عنوان یک زورخانه بین‌المللی و به نام نامی امیرالمؤمنین علی (ع) محسوب می‌شود.

وی از مشارکت پیمانکار شرکت‌های زیرمجموعه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح ساخت زورخانه امام علی (ع) رشت سخن گفت و اذعان کرد: تلاش‌ها و کوشش‌های خالصانه زیادی برای اجرا و اتمام این طرح انجام شد که خوشبختانه می‌بینیم به بهترین نحو هم به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بکار بردن ترکیبی از مدرنیته و سنت در ساخت این پروژه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) بنیاد مسکن مدعی هستیم که آنچه در توانمان بود با حمایت‌ها و تلاش‌های همه عزیزان در مسیر ساخت زورخانه امام علی (ع) رشت به ثمر رسید.

*جامعه ورزش گیلان مدیون حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است

«مریم بخشی» نیز در این مراسم با بیان اینکه در روز شروع عملیات اجرایی پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت بسیاری بر اتمام آن باور نداشتند عنوان کرد: به لطف رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و پشتیبانی‌های اعتباری و مالی که انجام گرفت امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با تاکید بر اینکه همگان شاهد هستند که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور چقدر بابت توجه‌اش به استان گیلان تحت فشار بوده است تصریح کرد: در تمام روزهایی که جهت پیگیری امور در سازمان برنامه و بودجه حضور پیدا کردم به چشم دیدم که ایشان چقدر برای پرداخت حقوق و دستمزد آخر ماه کارکنان و با تمام مضیقه‌های مالی تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ورزش گیلان در دوران تصدی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گرفت و پشتیبانی‌های زیادی هم از استان شد ابراز داشت: جا دارد در اینجا از مشاوران، پیمانکار و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان هم برای به ثمر رسیدن پروژه زورخانه امام علی (ع) تشکر کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ساخت و آماده‌سازی پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت را حاصل یک تلاش جمعی و تعامل خوب دستگاه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: هیئت ورزش‌های باستانی استان گیلان هم برای این قضیه بسیار پیگیر بودند و امروز آرزوی افتتاح و بهره‌برداری از زورخانه امام علی (ع) رشت به حقیقت پیوست.

بخشی با تاکید بر اینکه جامعه ورزش گیلان مدیون حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه‌های مالی و اعتباری است خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، شهرداری، فرمانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برای تحقق این پروژه ارزشمند واقعا کمک کردند و امیدواریم این پروژه به توسعه هر چه بیشتر ورزش گیلان کمک کند.

عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع توسط بنیاد مسکن آغاز شد.

این مجموعه دارای سالن اصلی با ظرفیت ۳۲۰ نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، دو باب سرویس رختکن، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و مدرن است.

Share