با حضور جمعی از مسئولان

افتتاحیه تولید سریال مهربانو در رودبار | تولید آثار فاخر با رویکرد ترویج فرهنگی و سنت بومی و محلی

تصویربرداری سریال مهربانو در مراسمی در روستای دیزکوه رستم آباد شهرستان رودبار با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ آئین افتتاح سریال مهربانو با حضور علی فتح اللهی فرماندار رشت، محمد باقر باقرزاده مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و تنی چند از نمایندگان استان گیلان برگزار شد.

علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت در حاشیه این مراسم ضمن حمایت از تولید آثار هنری فاخر، گفت: ساخت سریال‌های محلی با فرهنگ بومی نقش بی‌بدیلی در معرفی بانوان هنرمند در عرصه هنر و اقتصاد دارد.

وی همچنین افزود: باید از زحمات شبانه‌روزی هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان حمایت شود چرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با تولیدات فاخر تلویزیونی در جامعه کاهش داد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان به تاثیر گذاری دنیای هنر در توسعه جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: با زبان هنر می توان بسیاری از مشکلات و موانع و آسیب های جدی اجتماعی را شناسایی و رفع کرد‌.

وی در ادامه به فعالیت گسترده بانوان گیلانی در عرصه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: بانوان این استان خوشبختانه در حوزه های مختلف ورزشی‌، علمی‌، هنری‌، اجتماعی‌، فرهنگی و حتی اقتصادی خوش درخشیده اند و افتخار گیلان هستند‌.

در این مراسم، مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته پخش سریال‌هایی با موضوعات بومی محلی از شبکه استانی نفش بسزایی در افزایش مخاطبان این رسانه داشته، گفت: ساخت و تولید سریال ۱۳ قسمتی با موضوع اربعین به نام زلزله هم در تابستان امسال آغاز می‌شود.

باقرباقرزاده با تقدیر از تلاش همکاران مرکز گیلان گفت: این مرکز در بین سی و یک مراکز استانی به جایگاه سوم دست یافته است.

وی با تقدیر از تلاش‌های همکارانش در صدا و سیمای مرکز گیلان تصریح کرد: به رغم کمبود امکانات و محدودیت‌های فراوان، تولید آثار فاخر با رویکرد ترویج فرهنگی و سنت بومی و محلی گیلان در این مرکز با قوت ادامه خواهد داشت و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه به صداوسیما کمک کنند.

امیر ثابت، نویسنده و کارگردان و صادق میرزایی، تهیه‌کننده این سریال هم در این مراسم گفتند: این سریال در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با حضور ۶۵ نفر از عوامل فنی و هنرمند گیلانی در دیزکو رستم آباد شهرستان رودبار در حال تولید بوده و در تابستان امسال نیز به روی آنتن خواهد رفت.

این سریال که قرار است در قالب ۳۰ قسمت تولید و به زودی روی آنتن شبکه باران برود.

Share