شهردار کیاشهر خبر داد؛

از تصویب طرح جامع تفصیلی بندر کیاشهر تا طرح راهبردی۲۰ ساله و تعریض میدان اصلی

شهردار بندرکیاشهر با تاکید بر اینکه از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های اقتصادی، گردشگری و توریستی در این منطقه حمایت می‌شود، گفت: به منظور تحقق این امر طرح جامع گردشگری، توریستی بندرکیاشهر در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار کیاشهر در گفتگو با دیارمیرزا گفت: طرح جامع تفصیلی بندر کیاشهر پس از تلاش سه ساله در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

عبدالرضا سلیمانی یادآور شد: پس از رفع نواقص در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی گیلان طی روزهای آینده این طرح به شهرداری ابلاغ می شود تا مردم برای توسعه و آبادانی شهر نهایت بهره برداری را از آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طرح جامع بیشتر کاربری داخل محدوده فضای سبز و باغی در نظر گرفته شده بود افزود: با برگزاری جلسات مختلف و تشکیل کمیسیون ماده ۵ مغایرتها با طرح هادی احصا شد که در نهایت منجر به افزایش ساخت و ساز خواهد شد.

سلیمانی با بیان این که کیاشهر اگرچه در زمینه گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است اما در این زمینه اقدامی صورت نگرفت، افزود: طی یک سال اخیر برای طرح جامع گردشگری قرارداد امضا شده تا سرمایه‌گذارانی که تمایل برای حضور در شهر دارند به راحتی با راهنمایی مشاور سرمایه‌گذاری داشته باشند.

شهردار کیاشهر از افزایش بودجه ۲۲ میلیارد تومانی شهرداری به ۳۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اقداماتی در شهرداری صورت گرفته که سابقه نداشت به طوری که طرح راهبردی۲۰ ساله و چشم انداز اجرایی ۵ ساله تصویب و طرح محله بندی به اتمام رسید تا با یک برنامه مدونی به پیش برویم و بر اساس آن شهر را توسعه دهیم.

سلیمانی با بیان اینکه در طرح راهبردی تمام خواسته های مردم دیده شده افزود: یکی از طرح‌های مهم کمربندی دور شهر است که در حال لوله گذاری از سمت آستانه به داخل شهر هستیم و امید داریم تا بتوانیم در هفته دولت بهره برداری کنیم.

شهردار کیاشهر، میدان شهر را یکی از مشکلات کیاشهر دانست و گفت: پس از خرید سه دهنه مغازه تعریض میدان در دستور کار قرار گرفت و مصوبه شورای ترافیک نیز اخذ شده و پس از برطرف شدن یک مشکل حقوقی گره ترافیکی میدان رفع خواهد شد.

سلیمانی پارک جنگلی کیاشهر را تنها فضای سرسبز بزرگ این شهر عنوان کرد و گفت: مالکیت این پارک بر عهده منابع طبیعی است و شهرداری مستاجر است.

وی افزود: احداث ساختمان دو طبقه،جدول گذاری، بهبود روشنایی، تکمیل ست بازی و در اختیار قرار دادن ۲۰ واحد کانکس رها شده در اختیار سرمایه گذاران برای بهسازی از جمله اقدامات بوده است.

شهردار کیاشهر با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا مردم در پرداخت عوارض مشارکت خوبی داشته‌اند افزود: مردم وقتی پروژه‌های عمرانی را ببینند از پرداخت‌عوارض استقبال می‌کنند که این درآمد شهرداری را نیز افزایش می‌دهند و به خاطر کرونا تخفیف ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

سلیمانی در رابطه با مبلمان شهری اظهار کرد: سه پارک در بالامحله، حاشیه سپیدرود و مسکن مهر در نظر گرفته شده است و با احداث میدان مشکل مسکن مهر برای عبور و مرور برطرف شد.

شهردار کیاشهر با اشاره به ساحل با توجه به حریم پارک ملی بوجاق، افزود: با برگزاری مسابقات والیبال و کاراته ساحلی مخالفت شد. سرویس های بهداشتی حاشیه تالاب در حال فروریختن است اما محیط زیست اجازه کار نمی دهد و جلوی هر کار جدید را نیز می گیرد و در گیلان نیز کسی تصمیم گیر نیست و تصمیمات از کشور گرفته می شود.

وی افزود: از پیست موتورسواری تا پل چوبی حدود ۱۶۰۰ متر است که در این فضا میشود، پیاده راه، کافی شاپ، رستوران، اسب دوانی و…احداث کرد تا مردم نیز منتفع شوند اما آقایان به صراحت عنوان کرده‌اند که باید فنس کشی شود و حتی مردم نیز وارد آن محدوده نشوند.

Share