مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان خبر داد؛

نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب ممنوع | شست وشوی کامل شبکه  لنگرود تا قبل از تابستان

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، ذخیره برف در سال جاری را یک سوم سال ۹۷ دانست و اضافه کرد: از ۹۰۰۰ کیلومترمربع برف به ۳۰۰۰ کیلومترمربع رسیدیم که منبع اصلی تغذیه چشمه هاست و لذا امسال خواه یا ناخواه دچار افت آبگیری چشمه ها خواهیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی در نشست با فرماندار شهرستان لنگرود با موضوع تامین آب شهری و روستایی، با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تاسیسات شهری و ۲۵ درصد تاسیسات روستایی آب و فاضلاب استان گیلان دارای دیزل است، اظهار کرد: با همکاری کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به دنبال افزایش دیزل هستیم.

وی از برنامه ریزی جهت شست وشوی شبکه آبرسانی لنگرود خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از تابستان شست وشوی کامل شبکه های لنگرود در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، با اشاره به مشکلات شهرستان لنگرود در حوزه تامین آب طی سال های گذشته، تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان افتتاح شد و سهمیه آب لنگرود افزایش یافت لذا تمام شهرهای لنگرود به تصفیه خانه متصل هستند و مشکل چاف و چمخاله را با راه اندازی ایستگاه پمپاژ در شلمان به صورت موقت برطرف کردیم.

حسینی، با بیان اینکه از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه پروژه خط انتقال چاف و از محل اعتبارات مقابله با تنش آبی فاز سوم رینگ لنگرود را اجرایی خواهیم کرد، گفت: مقابله با انشعابات غیر مجاز نیز از محل اعتبارات تنش آبی صورت می گیرد.

وی ذخیره برف در سال جاری را یک سوم سال ۹۷ دانست و اضافه کرد: از ۹۰۰۰ کیلومترمربع برف به ۳۰۰۰ کیلومترمربع رسیدیم که منبع اصلی تغذیه چشمه هاست و لذا امسال خواه یا ناخواه دچار اُفت آبگیری چشمه ها خواهیم شد لذا وضعیت منابع آبی روستا به روستا بررسی می شود تا با تنش آبی مقابله کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، تعداد تانکرهای آبرسانی استان را محدود دانست و متذکر شد: در شرایط بحرانی از ظرفیت تانکرهای فضای سبز استفاده خواهیم کرد. همچنین آب بسته بندی داریم که در صورت لزوم توزیع خواهیم کرد.

حسینی، با بیان اینکه بهسازی چاه های آب و چشمه ها جهت تامین آب پایدار شهرها و روستاها را جزو دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: خردادماه تا مهرماه با تنش احتمالی مواجه خواهیم بود؛ البته طی روزهای اخیر بارش های خوبی داشتیم و برخی از شهرستان ها از حالت بحران به وضعیت عادی برگشتند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سایت شهید خوش سیرت برای رفع مشکل شهرستان های لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه، ادامه داد: سال گذشته دبی این سایت را به ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش دادیم و آب بیشتری به روستاها تزریق شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات و افزایش مسافران به ویژه در روستاهای گیلان، خاطرنشان کرد: مشکل رنگی شدن شبکه آب روستاها از طریق نصب شیرهای تخلیه حل می شود و از آب تخلیه شده در مزارع استفاده می کنیم.

حسینی، با اشاره به همکاری شوراها و شهرداری ها با شرکت آب و فاضلاب جهت اجرای پروژه های آبرسانی و خط انتقال، گفت: شبکه های درهم جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب را تعریف کردیم و مجور حفاری ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آب روستایی را بهبود می بخشیم، عنوان کرد: با تقویت شبکه ها خدمات بهتری به مردم ارائه خواهیم کرد. بعد از تکمیل رینگ لنگرود نیز کل آب مورد نیاز شهرستان از طریق تصفیه خانه تامین می شود و شاهد افزایش فشار و کیفیت آب خواهیم بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، یکی از مشکلات در حوزه کمبود فشار آب شهری را نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه دانست و تصریح کرد: سه شهرستان پایلوت نصب مخزن هستند و پمپ به مخزن متصل می شود تا ذخیره آب همیشه وجود داشته باشد و موجب ایجاد تلاطم در شبکه و رنگی شدن آب نمی شود و شبکه آسیب نمی بیند.

حسینی، نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه را مجوز قطع آب دانست و تاکید کرد: مردم باید نصب صحیح پمپ را آموزش ببینند و امسال هیچ انشعابی بدون مخزن فروخته نمی شود.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی توازن جهت نصب پکیج های تصفیه فاضلاب اقدام خواهیم کرد، گفت: ظرفیت این پکیج ها ۱۶ هزار مترمکعب است و در ابتدا مسکن مهر لنگرود را پوشش خواهیم داد تا بار آلودگی را کاهش دهد.

Share