عطریانفر: مهرعلیزاده به سود همتی کنار می‌رود | بر شرکت در انتخابات اصرار داریم

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای انتخابات ریاست جمهوری ایران پیش‌بینی کرد که مهرعلیزاده به سود عبدالناصر همتی از رقابت انتخاباتی کنار خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه خبری المیادین در چارچوب ویژه‌برنامه‌های خود به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه میزبان محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بود.

عطریانفر در این برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حزب کارگزاران از آقای همتی حمایت می‌کند یا خیر گفت، پاسخ مختصر من این است که بله. حزب در انتخابات کنونی از آقای عبدالناصر همتی حمایت خواهد کرد.

عطریانفر در پاسخ به این سوال المیادین که برخی منتقدان می‌گویند آقای همتی یکی از مسئولان وضع فعلی اقتصادی در ایران است گفت، دولت آقای حسن روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان به قدرت رسید و دولت نخست او طبق آمار خیلی موفق بود. دولت دوم او هم اگر موفق نبود به دلیل ناتوانی دولت نبود بلکه به دلیل تأثیر مشکلات خارجی و تحریم‌های شدید بود که بر دولت فشار آورد و در نتیجه سبب سلب درآمد نفتی از دولت شد. می‌دانید که تکیه بودجه ایران به نفت است و ما در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها درآمد نفتی را از دست دادیم و برای همین باید به آقای روحانی بابت اداره کشور بدون درآمد نفت و سیاست حکیمانه او، مدال داد و ما امروز در شرایط سخت‌تری نیستیم. آقای همتی هم از دو سال و اندی پیش به دولت روحانی اضافه شده و از ابتدا در دولت نبوده است.

عطریانفر در پاسخ به این سوال که نکات مثبت نامزدی مثل همتی چیست که حزب شما از آن حمایت می‌کند، گفت، بعد از منتفی شدن نامزدی آقای محمد جواد ظریف ما به چند گزینه دیگر رسیدیم که… در نهایت شورای نگهبان آنان را رد کرد و هیچکدام را تأیید صلاحیت نکرد و ما در مقابل وضعیت کنونی قرار گرفتیم. در چنین وضعیت ما باید چه می‌کردیم؟ ما تحریم انتخابات را تأیید نمی‌کنیم و رهبری بر مشارکت در انتخابات تأکید کردند و ما هم بر شرکت در انتخابات اصرار داریم… و از کسی که نزدیکترین دیدگاه‌ها را به ما داشته باشد حمایت می‌کنیم و آقای همتی نزدیک‌ترین دیدگاه را به ما دارد.

المیادین از عطریانفر پرسید، چرا از محسن مهرعلیزاده حمایت نمی‌کنید و از همتی حمایت می‌کنید؟، گفت، آقای مهرعلیزاده و همتی از دوستان من هستند و هر دو رفتار اصلاح‌طلبانه دارند. اما ما معتقدیم که شکسته شدن آراء‌ در نهایت به شکسته شدن نتیجه انتخابات منجر می‌شود… ما باورمان این است که آقای همتی و مهرعلیزاده با هم حرکت می‌کنند و قبل از پایان رقابت انتخاباتی هر کدام موقعیت بهتری داشت، دیگری به سود او کنار می‌رود. سیاست ما این است هر چند نامزد داشته باشیم قبل از روز انتخابات یک نظرسنجی صورت بگیرد و نامزد نهایی بر اساس آن در رقابت بماند…

المیادین پرسید و شما فکر می‌کنید که در نهایت آقای مهرعلیزاده به سود آقای همتی کنار خواهد رفت و عطریانفر گفت، بله. همینطوره. عطریانفر با بیان اینکه جبهه اصلاحات از آقای روحانی حمایت کرد و او یک شخصیت اصولگرا بود اما مواضع او تغییر کرد و میانه‌رو شد، گفت، ما در شرایط فعلی معتقدیم که مهرعلیزاده و همتی هر دو شخصیت اصیل اصلاحطلب هستند. بنابراین همان سناریویی که در سال ۱۳۹۲ رخ داد و اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردند و او پیروز شد چرا نباید اکنون تکرار شود؟. ما اگر پشت این دو نامزد را خالی کنیم، ضرر خواهیم کرد.

Share