مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

صنایع سنگین گیلان در صورت مدیریت مصرف برق پاداش می‌گیرند

داراب‌زاده توان عملی گیلان برای تولید برق را چیزی حدود دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: صنایع سنگین گیلان در صورت همکاری و مدیریت مصرف برق به ویژه در زمان اوج مصرف برق در استان، پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  بهمن داراب‌زاده از آمادگی شرکت برق برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت تولید برق با استفاده از نیروهای تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی خبر داد و اظهار داشت: صنایع سنگین گیلان در صورت همکاری و مدیریت مصرف برق، پاداش می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان میزان تولید برق در استان را برشمرد و در مورد برنامه‌های این شرکت برای عبور از فصل گرما و پایداری شبکه برق اضافه کرد: امسال با گرمای زودرسی در کشور مواجه هستیم که تبعات آن استان گیلان را هم فرا گرفته و منجر به رشد مصرف برق در تمام مناطق شده است.

داراب‌زاده از رشد مصرف برق در استان گیلان همزمان با سراسر کشور سخن گفت و اذعان کرد: علاوه بر این‌ها تداوم این گرمای هوا بسیار مهم است به طوری‌که از اواسط فروردین ماه تا به الان ادامه داشته است بر همین اساس مرکز کنترل ملی ما نیروهایی را برای استان‌ها پیش‌بینی کرده و ما مکلف هستیم که سهمیه‌ها را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در استان گیلان هم‌اینک به طور اسمی حدودا بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود اضافه کرد: توان عملی ما برای تولید برق در استان گیلان چیزی حدود دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ مگاوات برآورد می‌شود از طرفی نیاز مصرف برق استان نیز تقریبا همین اندازه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان مدیریت و بهینه کردن مصرف برق توسط مشترکان خانگی با هدف جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها را خواستار شد و عنوان کرد: ما تفاهم‌نامه‌هایی را با صنایع سنگین که جزو مشترکان برق ما در گیلان هستند منعقد کردیم تا با همکاری این بخش‌ها در ساعات اوج مصرف، مصرف برق آن‌ها به حداقل برسد.

داراب‌زاده ضمن تشکر و قدردانی از صنایع بزرگ گیلان که جزو مشترکان برق استان هستند تصریح کرد: همکاری خوب و بسیار نزدیکی بین شرکت برق منطقه‌ای و صنایع سنگین استان گیلان ایجاد شده است و در ساعاتی که ما به مدیریت مصرف نیاز جدی داریم این همکاری در مدیریت مصرف توسط صنایع استان گیلان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از گذراندن پیک مصرف پاداش‌هایی به صنایع سنگین استان گیلان به خاطر مدیریت مصرف برق تعلق می‌گیرد ابراز داشت: امیدواریم با کمک مردم استان گیلان و با همکاری دو شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق بتوانیم تابستان خوبی را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای تولید برق از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را هم برشمرد و عنوان کرد: هم‌اینک فعلا در استان گیلان در بخش انرژی‌های نو فقط نیروگاه بادی منجیل را داریم که تقریبا با توجه به قدمتش، نیروگاهی قدیمی محسوب می‌شود.

داراب‌زاده ظرفیت استان گیلان در بخش احداث نیروگاه‌های بادی و نیروگاه‌های خورشیدی را بسیار خوب با پتانسیلی بالا دانست و خاطرنشان کرد: در گیلان در بخش باد می‌توانیم چیزی حدود بیش از ۱۰ هزار مگاوات تولید برق داشته باشیم و از طرفی در بخش تولید برق خورشیدی هم ظرفیت بسیار خوبی داریم که تاکنون استفاده نشده است.

Share