احمدی در نشست هم‌افزایی ائمه جماعت مساجد؛

شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی استقبال می‌کند

احمدی با بیان اینکه مدیران اجرایی برای تحقق اهداف خود به حضور روحانیون نیاز مبرم دارند، گفت: شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق چهارگانه شهر استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی در نشست هم‌افزایی ائمه جماعت مساجد «طرح همسنگران مسجدی» اظهار داشت: شهرداری رشت از حضور فعال روحانیون برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق چهارگانه شهر استقبال می‌کند.

شهردار رشت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را موضوعی بااهمیت دانست و عنوان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم در این بخش به ویژه در انتقال درست مفاهیم ارزشی به جوانان و نسل‌های جدید آنطور که باید عمل کنیم.

احمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در کنار مقوله اقتصاد به فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته‌اند تصریح کرد: اعتقاد قلبی مقام معظم رهبری این است که ما برای داشتن اقتصادی پویا و پایدار باید در راستای اعتلای فرهنگ اقدامات اثربخش‌تری را انجام دهیم.

وی مشکلات متنوعی که در محلات شهر رشت وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: گاهی اوقات مسئولان اجرایی از موانعی که در مسیر فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد مطلع نیستند و گاهی نیز فعالان فرهنگی با موانع و چالش‌های اجرایی آشنایی کاملی ندارند.

شهردار رشت با بیان اینکه می‌توان فاصله بین فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی را با هدف توسعه هر چه بیشتر جامعه کاهش داد تصریح کرد: شهرداری دارای فکر، راهبرد و اندیشه است و برای ورود به حوزه‌های مختلف مثل اجرای پروژه‌های فرهنگی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است.

احمدی در ادامه مشکلات نظام اداری و اجرایی کشور را هم برشمرد و گفت: عدم شناختن ظرفیت‌ها یکی از این مشکلات محسوب می‌شود که باید برای عبور از آن چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلبه‌ها در زمان هشت سال دفاع مقدس در تمام صحنه‌های آن حضور فعالی داشتند ابراز داشت: ما هنوز با ظرفیت‌های روحانیون آشنا نیستیم در حالی‌که باید از این ظرفیت‌ها به ویژه در کارهای فرهنگی برای توسعه و اعتلای شهر و کشور استفاده شود.

شهردار رشت صرف میلیاردها تومان بودجه فرهنگی در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود هزینه‌هایی که در بخش فرهنگی می‌شود به نظر می‌رسد خروجی‌های ما به تناسب آن قابل قبول و مطلوب نیست.

احمدی اظهار داشت: ارتباط متقابل و تنگاتنگ روحانیون با نیروهای سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری جهت اجرای پروژه‌ها و کارهای فرهنگی بدون شک آثار خوبی به همراه دارد و شهرداری هم برای تحقق این امر و زدودن خلاءهای موجود مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیران اجرایی برای رسیدن به اهدافمان و کیفی‌سازی آن به حضور روحانیون نیاز مبرم داریم و با تعمیق ارتباطات دوجانبه، خیلی زود می‌توانیم اهداف و چشم‌اندازهای تدوین شده را محقق کنیم.

Share