پیش بینی هواشناسی گیلان؛

شرایط جوی تا ۴۸ ساعت آینده؛ احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی نسبتا پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در استان، گفت: در این مدت وقوع رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت جوی در استان گیلان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در این مدت گاهی شاهد افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

دادرس ادامه داد: در حال حاضر برای آسمان اکثر نقاط استان گیلان کمی ابری تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: مهمترین پدیده‌های جوی این هفته مه آلوده بودن هوا، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دریا نیز آرام با موج‌های کوتاه پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج در سواحل حدود ۶۰ سانتیمتر و دور از ساحل نیز یک متر پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز قسمتی ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و کاهش ابر پیش بینی شده است، افزود: دمای فعلی شهر رشت نیز بین ۱۹ تا ۲۶ سلسیوس در نوسان است.

Share