سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان:

روند اخذ رای در شعب گیلان روان است | تخلف انتخاباتی قابل توجه نداشتیم

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: اگر به دلیل قطع برق یا اختلال اینترنت در اخذ رای الکترونیکی که در شهر رشت برقرار است مشکل ایجاد شود، مجریان شعب اجازه دارند به صورت دستی آرا را اخذ کنند تا مردم معطل نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد قنبریان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شورای نگهبان برای انجام وظیفه نظارتی خودش در استان گیلان ۱۲ هزار نفر نیروی نظارتی را سازماندهی کرده است، گفت: نیروهای نظارتی به صورت ثابت و سیار کار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را انجام می دهند.

وی ضمن قدردانی از همکاری دست اندرکاران اجرایی انتخابات، افزود: با دلسوزی و تلاش هیئت های اجرایی و نظارت زمینه رقم خوردن حماسه ای دیگر از جنس حضور و بصیرت فراهم شده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان، با بیان اینکه افراد مراجعه کننده به شعب اخذ رای در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه در هر سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس شرکت می کنند، متذکر شد: مجریان انتخابات هر دو یا هر سه تعرفه را در اختیار رای دهندگان قرار دهند.

قنبریان، با اشاره به ایجاد اختلال در دستگاه های احراز هویت در ساعات آغازین رای گیری، اظهار کرد: بعد از یک وقفه کوتاه که در روند اخذ رای ایجاد و سپس رفع شد، در حال حاضر جریان انتخابات عادی و روان است.

وی ادامه داد: اگر به دلیل قطع برق یا اختلال اینترنت در اخذ رای الکترونیکی که در شهر رشت برقرار است مشکل ایجاد شود، مجریان شعب اجازه دارند به صورت دستی آرا را اخذ کنند تا مردم معطل نشوند. در واقع موظف به اخذ رای در کمترین زمان ممکن و راحت ترین روش هستیم تا بتوانیم به درصد بالایی از مشارکت برسیم.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات در گیلان، با بیان اینکه تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی از شعب نداشتیم، اضافه کرد: گزارشات جزئی در حال پیگیری توسط نیروهای نظارتی بوده و مشکل خاصی نداریم.

Share