آیت‌الله فلاحتی در همایش «حماسه حضور» ویژه طلبه‌های حوزه علمیه خواهران گیلان:

حضور در انتخابات مشتی محکم بر دهان فرعون‌های زمان است

نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات را استمرار نورانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دعوت مردم برای شرکت در انتخابات دعوت به سوی خیر و دین است و هر گامی در این زمینه برداشته شود اجر بیکرانه خدا را دربر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش «حماسه حضور» که با حضور طلبه‌های خواهر حوزه‌های علمیه استان در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با اشاره به روزهای پایانی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در سال جاری اظهار کرد: دانش فقه از سخت‌ترین علوم است.

وی، کسب دانش دین را نیازمند تحمل رنج‌ها در حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: انسانی می‌تواند به کمال برسد که درون مشکلات زندگی کند و در این راستا اگر کسی خود را به دریای مشکل بزند خدای متعال یاری‌اش می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر خدا به کسی رهبری جامعه را عطا کند ویژگی‌هایی به او می‌دهد، تصریح کرد: سعه صدر، علم لازم و حلمی که بتواند با آن جامعه را اداره کرد، از ویژگی‌هایی است که خدای متعال به رهبر الهی می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی، برنامه ریزی به منظور بررسی مشکلات در راستای برون رفت از آن را مهم خواند و بیان کرد: امداد خدا متوجه کسی می‌شود که بخواهد پایبندی خود به آیین الهی را اظهار کند.

وی با اشاره به اینکه سنت خدا بر این جاری است که سرنوشت قومی را عوض نمی‌کند مگر آنکه خود بخواهند تغییر دهند، خاطرنشان کرد: هر جا مردم پیامبران الهی را یاری کردند سرنوشت خوبی داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انقلاب اسلامی را نتیجه تلاش عالمان شیعه در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی بعثتی عظیم در تاریخ بشر است که توسط امام (ره) تحقق پیدا کرد و حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ انداخت.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دوستان نادان از درون و دشمنان آگاه از بیرون به دنبال نابودی نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: انتخابات استمرار نورانی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و حضور در آن لبیک گویی به امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی، شرکت در انتخابات را مشتی محکم بر دهان فرعون‌های زمان ذکر کرد و یادآور شد: اگر کسی بخواهد زمینه‌ای برای نفوذ و حتی امید در دل قدرت‌های سلطه‌گر ایجاد کند، مرعوب ملت است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی هیچ نفوذی در جامعه اسلامی ایران ندارد، بیان کرد: اتکا به توان داخلی به معنای بها دادن به مردم و حمایت از انگیزه‌ها است.

آیت‌الله فلاحتی به تمایل قدرت‌های بزرگ برای ایجاد رابطه با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: به همه مردم بگویید نظام اسلامی در شرایطی قرار دارد که در دنیا قدرت پیدا کرده و دشمن به طور کامل در موضع ضعف است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی استخوان در گلوی استکبار جهانی شده است، تصریح کرد: دعوت مردم برای شرکت در انتخابات دعوت به سوی خیر و دین است و هر گامی در این زمینه برداشته شود اجر بیکرانه خدا را دربر دارد.

 

Share