رئیس ستاد آیت الله رئیسی در گیلان:

برنامه جامع توسعه گیلان مبتنی بر ظرفیت ها نیست | انتخاب اصلح در انتخابات راهگشا خواهد بود

رئیس ستاد انتخابات آیت الله رئیسی در گیلان با اشاره به اینکه برای توسعه استان نیازمند مدیریت قوی هستیم، گفت: طی سال های گذشته برنامه جامع توسعه گیلان مبتنی بر ظرفیت ها نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دوستار شامگاه شنبه در اجتماع بزرگ حامیان آیت الله رئیسی در پیاده راه فرهنگی رشت با اشاره به اینکه استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: به رغم تلاش‌های انجام شده در سال‌های گذشته گیلان هنوز توسعه لازم را نیافته است.

وی به وجود برخی چالش‌ها و مشکلات در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: امروز مهم‌ترین مشکلات گیلان آلودگی محیط زیست ناشی از پسماندها به ویژه در سراوان است که تالاب‌های گیلان نیز از ان رنج می‌برند.

رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در گیلان با بیان اینکه بیکاری یکی دیگر از معضلات استان است، گفت: تعطیلی کارخانجات، فرسودگی زیر ساخت‌ها، عدم توجه به این بخش و مشکلات مربوط به بزرگراه‌ها از دیگر معضلاتی است که در گیلان با آن مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم تکمیل راه آهن از دیگر چالش‌ها است، افزود: از اقتصاد روستایی نیز حمایت نشده و به دلیل عدم توسعه روستاها مهاجرت به شهرها و روی آوردن روستاییان به شغل‌های کاذب در سطح استان مشاهده می‌شود.

دوستار با بیان اینکه در سال‌های گذشته مزیت‌های نسبی به مزیت‌های رقابتی در استان گیلان تبدیل نشده است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته برنامه جامع توسعه گیلان که باید مبتنی بر ظرفیت‌ها باشد وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها نیازمند مدیریت قوی و توجه رئیس جمهور و دولت به ظرفیت‌های استان هستیم، گفت: قطعاً انتخاب اصلح در انتخابات ۲۸ خرداد امسال راهگشا خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات آیت الله رئیسی در گیلان اضافه کرد: حضور حداکثری در انتخابات اقتدار و قدرت رئیس جمهور برای انجام کارها را افزایش می‌دهد.

Share