انتخابات 1400؛

اصلاح طلبان گیلان به خاتمی نامه نوشتند | معتقدیم با همین داشته حداقلی باید بایستیم

جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گیلانی در نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات از وی درخواست کردند با توجه به شرایط به وجود آمده در انتخابات ریاست جمهوری، فعالانه وارد عرصه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، جمعی از اصلاح‌طلبان استان گیلان در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات ضمن اشاره به قرار گرفتن کشور و جامعه در یک شرایط حساس و با تاکید بر حساسیت و اهمیت انتخابات پیش‌رو از وی درخواست کردند که علیرغم محدودیت‌های ایجاد شده و با استفاده از «داشته‌های حداقلی» این جریان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، فعالانه وارد عرصه شود.

در بخشی از این نامه آمده است:

به نام خدا

جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی

با سلام و احترام

در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ قرار داریم و احتمالا نتیجه این خرداد پرحادثه در تحولات سیاسی، اجتماعی آتی ایران اثرات چشمگیری خواهد داشت و شاید در همین راستا بود که تعداد زیادی از دلسوزان و چهره‌های ذی نفوذ از هر دو جریان سیاسی، برای ثبت نام به وزارت کشور پای نهادند. اما شورای نگهبان با ادامه روند چند دوره اخیر با برخورد سلبی، مانع از ورود نهایی و حضور نمایندگان تمامی افکار، به عرصه رقابت شده و همانطور که حضرتعالی اشاره فرمودید جمهوریت نظام بیشتر از همیشه در معرض خطر جدی و تهدید قرار گرفته است.

شدت رد صلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که کاندیدای اصلی جناح رقیب را نسبت به تلاش برای رقابتی برگزار شدن انتخابات پیش رو وادار به اظهارنظر نمود و همزمان یکی از فقهای شورای نگهبان نیز با سابقه دو دهه حضور در این نهاد، تصمیمات این دور شورای نگهبان را به عنوان غیرقابل دفاع‌ترین تصمیماتشان برشمرد.

اکنون جامعه‌ای که از مشکلات عدیده اقتصادی سال‌های اخیر، متأثر از تحریم‌های ناجوانمردانه، تخریب غیرمسئولانه رقبای دولت در داخل و گاها برخی سوءمدیریت‌ها ناراحت و بعضا عصبانی بودند، با تماشای این روند، مأیوس‌تر از گذشته، احساس نادیده گرفته شدن و ناامیدی دارند.

جناب آقای خاتمی!

با وجود همه موارد فوق، ما جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان گیلان معتقدیم همچنان می‌توان با داشته‌های اندک باقیمانده تلاش کرد و بازی از پیش تعیین شده را به همت عقلای قوم و سرمایه اجتماعی، مردمی با تمام دلخوری‌ها و ناامیدی‌ها برای حفظ عنصر جمهوریت بر هم زد و نقش بر آب نمود.

ایمان داریم که جریان اصلاح طلبی به پشتوانه اندیشه آزادیخواهی بر اساس شعار مردم در انقلاب سال ۵۷ باید از این سنگر به وسیله تنها ریسمان حفظ مردمسالاری یعنی صندوق رأی دفاع کند.

مضافا در برهه کنونی اینکه عقلانیت به هیأت حاکمه آمریکا بعد از تصمیمات بیخردانه رییس جمهور پیشین آن کشور بازگشته، به نظر می‌رسد یک فرصت طلایی برای حل مشکلات و تعامل با جهان برای جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است و این فرصت را باید مغتنم شمرد و تلاش کرد از هزینه تراشی بی‌نتیجه از جیب و سفره ملت جلوگیری کرده و به امید خداوند رحمان مسیر را برای گشایشهای اقتصادی که مستلزم تداوم عقلانیت و در الویت قراردادن منافع ملی در عرصه دیپلماسی می‌باشد، هموار نمود.

جناب آقای خاتمی عزیز

تحقق این موارد مستلزم این است تا تمامی چهره‌ها و جریانهای سیاسی اصلاح طلب و معتدل در کشور، وارد عرصه شده و برای حفظ دستاوردهای جامعه مدنی در طول سالیان گذشته با استفاده از ظرفیتهای موجود در انتخابات و همچنین حفظ جمهوریت نظام، بصورت شفاف با مردمی که تا امروز یا تصمیم نگرفته‌اند یا نگاهشان به‌عدم مشارکت در انتخابات است صادقانه از واقعیات سخن بگویند و همه با هم برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبی در کشور به میدان بیاییم و همت عالی به خرج نماییم.

جناب آقای خاتمی

حضرتعالی به عنوان رهبر جریان اصلاحات همچنان نقشی بی‌بدیل در این فرآیند دارید؛ از شما تقاضا داریم تا در این مسیر فعال شده، چرا که امیدواریم تا رویای بزرگ مردم و ما مبنی بر تحقق آزادی و عدالت و حاکمیت قانون بر حقیقت چیدمان شده آنان که از نظرشان از امروز قطعیت دارد غالب شود.

إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

تنها مقصودم اصلاح شماست و از خدا در هر کار توفیق می‌طلبم و بر او توکل کرده و به درگاه او انابه و بازگشت دارم

هود-۸۸

والسلام

۱۴۰۰/۳/۱۰

۱-عبدالرضا ابراهیمی

۲- -محمد رضا ابراهیمی

۳ امیرحسین ابراهیمی

۴-سعید آقایی

۵- علی امیدوار

۶-حمید امیدی

۷-محسن بیناپور

۸-علی بزرگ بشر

۹-ابراهیم علی بوذری سراوانی

۱۰-زهرا بوذری سراوانی

۱۱-آرمان پورقربانی

۱۲-کیان پوررهنما

۱۳-کمال چلمبری

۱۴-سارنگ حسن‌پور

۱۵-صابر حسن‌پور

۱۶-محمود حسنی‌پور

۱۷-عسگر حسنی‌پور

۱۸-اسامه حسنی‌پور

۱۹- سمانه حسینی نوید

۲۰-ماکان حائری

۲۱-سجاد خوشرو

۲۲-غلامرضا رضایی بازنشین

۲۳-ابوالفضل رضایی

۲۴-کنعان ریحانی

۲۵-علیرضا سحرخیز

۲۶-امیرحسین سعیدزاده

۲۷-فرشاد شریفی

۲۸-فاطمه شعاع شرق

۲۹-ایمان ظلمتی

۳۰-یاسر عظیمی

۳۱-روح الله غفاری

۳۲-سجاد فلاح

۳۳-رضا فرصتی

۳۴-فهیمه فتحی

۳۵-محمد مهدی فرجودی

۳۶-حامد قلیزاده

۳۷- امیر کاظمی

۳۸-علیرضا کنعان رو

۳۹-معین محمودی پیرسرایی

۴۰-اسماعیل محمدی خواه

۴۱-امین مهرآور

۴۲-ریحانه میرحبیبی

۴۳-مرتضی یوسف پور

Share