عضو فقهای شورای نگهبان در مصلی رشت:

ادعای مهندسی انتخابات حرکت در مسیر شبهه افکنی دشمن است

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب و نظام است، گفت: ادعای مهندسی انتخابات حرکت در مسیر شبهه افکنی دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به ویژگی‌های مرحوم احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در استان گیلان، گفت: ایشان تا آخرین نفس ولایتمدار بود و اعزام هزار کامیون کمک به جبهه تنها یک قلم از مفاخر این عالم مجاهد است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه گفتمان سازی یکی از ویژگی‌های انبیا است، افزود: گفتمان انبیا، عدالت بود و آنها در صدد این بودند که مردم خود به دنبال برپایی عدالت باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف امام راحل گفتمان سازی انبیا بود، تصریح کرد: امام در طول سال‌های فعالیتش گفتمان انبیا را در جهان ایجاد کرد و فرهنگ انقلاب را به دنیا صادر کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی گفتمان امام خمینی، بیان کرد: آوردن دین به صحنه زندگی و رد نظریه جدایی دین از سیاست مهم‌ترین ویژگی گفتمان امام خمینی است.

وی با تاکید بر اینکه جریان ارتجاع و سکولار در پی جا انداختن این موضوع یعنی جدایی دین از حکومت است، عنوان کرد: جریان خشک مقدس‌هایی که دین را نفهمیدند و هم در داخل و هم در خارج بر طبل جدایی دین از سیاست و حکمرانی می‌کوبند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ویژگی مردم سالاری دینی، اضافه کرد: ولایت فقیه و جمهوریت و انتخابات از دیگر ویژگی‌های برجسته این مردم سالاری دینی است.

عضو فقهای شورای نگهبان انتخابات را جشن سیاسی ملت دانست و اضافه کرد: شورای نگهبان طبق قانون کاندیدا را احراز و کسی را رد نمی‌کند و طبق معیارهایی برخی احراز نمی‌شوند و چه بسا شخصی برای ریاست جمهوری صلاحیت نداشته باشد اما برای پست‌های دیگر از شایستگی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی دو مرتبه توسط مردم و در فرآیند رأی گیری تأیید شده است، تصریح کرد: هدف دشمن در این مقطع، ناامید کردن مردم از انتخابات است و با شبهه افکنی و گفتن حرف‌هایی مانند مهندسی انتخابات در این مسیر حرکت می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه خط دشمنان این است که انتخابات در فضای سرد و بی رمق برگزار شود، افزود: حضور در انتخابات رأی مجدد به جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی کاندیدای اصلح، گفت: شخص اصلح دلداده اسلام، انقلاب، ولایتمدار است و گره از مشکلات مردم باز می‌کند، ملت را باور دارد و استکبار ستیز خستگی نشناس است و مدیریت جهادی دارد.

وی هدف آمریکا از مذاکرات را سلطه بر ایران دانست و بیان داشت: گفتمان ما همان گفتمان امام و رهبری است و ملت ایران با تبعیت از شعار هیهات من الذله هرگز زیر بار ظلم نمی‌روند.

 

Share