وزارت بهداشت اعلام کرد؛

کرونا جان ۲۳۳ نفر دیگر را در ایران گرفت | ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۳۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۲۷۲ هزار و ۷۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.پنج هزار و ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۸ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون سه شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۲۵ هزار و ۲۱۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۱۲ دوز رسید.

Share