کار منبع تغذیه در تعمیرات موبایل چیست؟

در خرید منبع تغذیه سعی کنید آن را از فروشگا‎‌ه‎‌های معتبری که اجناس و محصولات اورجینال می‌فروشند تهیه فرمایید.

منبع تغذیه یا همان مبدل الکترونیکی، وسیله‎‌ای کاربردی در تعمیرات موبایل بوده که جهت بررسی برد گوشی و یا اطمینان از کارکرد درست باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع تغذیه به تعمیرکار کمک می‌کند تا بدون باتری گوشی مورد نظر را روشن کرده و از مشکلات آن اطلاع یابد.

 باتوجه به اینکه دستگاه‌‎های الکترونیکی همچون موبایل برای شارژ شدن و دوام خود به ولتاژ و جریان برق پایین‎‌تری از برق‌‎های خانگی که متناوب و AC  است نیاز دارند، باتری‎‌ها جریان برق را با جریان پایین‎‌تری و به صورت DC  منتقل می‌نمایند. از این رو به باتری مبدل نیز اتلاق می‌شود. تولیدکنندگان منبع تغذیه را نیز با عملکردی مشابه باتری تولید کرده و در اختیار تعمیرکاران موبایل قرار می‌دهند تا جهت ایجاد شوک در باتری، در مواردی که باتری خراب شده و توانایی تأمین ولتاژ مورد نیاز موبایل را ندارد استفاده می‌شود که برای انجام این کار می‌بایست ولتاژ منبع، دو برابر ولتاژ باتری قرار داده شود. برای شارژ کردن، پس از اتصال پراب مشکی به پلیت منفی باتری موبایل، به وسیله پراب مثبت چند ضربه به پلیت مثبت باتری بزنید، پس از چندین ضربه زمانی که ولتاژ باتری به مقدار مشخصی رسید آن را به شارژر متصل نمایید.

 اما کاربرد دیگر منبع تغذیه می‌توان به روشن نمودن گوشی بدون باتری اشاره نمود که در این روش ولتاژ منبع را کمی بالاتر از ولتاژ خود باتری موبایل تنظیم کرده و بعد از آن کانکتور مثبت و منفی باتری پراب مشکی و قرمز را متصل می‌نماییم. به دنبال این کار می‌شود گوشی موبایل خود را روشن کرد و از عیوب آن مطلع شد. کاربرد دیگر این دستگاه در قسمت جریان کشی باتری بوده که جهت بررسی موبایل‎‌های آب خورده مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت انجام این بررسی باید موبایل موردنظر را توسط منبع روشن کرده و در صورتی که متوجه شدید که میزن جریان روی عددی بیشتر از صفر قرار دارد عمل جریان کشی مورد نیاز می‌باشد.

 این منابع تغذیه به دو دسته سوییچینگ و خطی تقسیم شده که نوع خطی آن از اولین منابع تغذیه محسوب می‌شوند که با در اختیار داشتن یک ترانس ولتاژ خانگی را به ولتاژ مورد نیاز دستگاه‎‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند که برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشد نیاز است ولتاژ ورودی به نسبت خروجی آن بیشتر باشد. پایین بودن میزان نویز و عدم وجود طراحی پیچیده سبب شده تا نوع خطی آن از منابع ارزان و مورد اطمینان محسوب شود. البته این دستگاه با وجود تمام محسنات خود دارای معایبی چون وزن زیاد، بالا بودن میزان تلفات انرژی و کاربرد در توان‌‎های پایین را خواهد داشت.

در خصوص منبع تغذیه سوییچینگ نیز می‌توان گفت که این منبع برای نخستین با در سال ۱۹۸۵ توسط شرکتی به نام BMI طراحی و تولید شد و توانست هم‎گام با پیشرفت تکنولوژی کارایی خود را افزایش دهد و میزان بازدهی خود را به ۹۷ یا حتی ۱۰۰ درصد برساند. در واقع امروزه که بحث صرفه جویی از انرژی بیش از پیش مطرح می‌شود وجود چنین دستگاهی می‌تواند به صرفه باشد. این منابع که تعمیرات موبایل به منابع تغذیه حرفه‌‎ای نیز شناخته می‌شوند از بخش‎‌های مختلفی چون خازن، همسو کننده، ترانزیستور، رگولاتور و ترانس تشکیل شده. به طورکلی  در ساخت آن از امکانات پیچیده‌‎تری در مقایسه با نوع خطی آن استفاده شده است که البته در صورت عدم استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت آن با مشکلات متعددی چون ایجاد نویز و یا اختلال در فرکانس و… روبه رو خواهید شد. بنابراین در خرید منبع تغذیه سعی کنید آن را از فروشگا‎‌ه‎‌های معتبری که اجناس و محصولات اورجینال می‌فروشند تهیه فرمایید.

معرفی منبع تغذیه

مدل سانشاین sunshine P-3005A، این منبع جهت سهولت برای بررسی عیوب و جریان کشی گوشی مناسب بوده و از جدیدترین منابع تغذیه محسوب می‌شود. از دیگر کاربرد‎‌های این منبع می‌توان جهت ایجاد شوک در باتری و یا روشن نمودن آن بدون باتری استفاده نمود. کنترل ولتاژ و امپر در این منبع به صورت دستی و دیجیتال می‌باشد.

مدل سانشاین sunshine p 300 5da، این منبع نیز با داشتن عملکردی حرفه‌‎ای از منابع جدید محسوب شده و دارای صفحه نمایشی با دقت بالا می‌باشد به طوری که حتی میلیمتر جریانات آمپر را نمایش خواهد داد.

خرید و قیمت منبع تغذیه تعمیرات موبایل مدل Korad KA6005D | ترب

در صورتی که به ابزار و لوازم تعمیرات موبایل نیاز دارید با مراجعه به امداد موبایل می‌توانید از قیمت و مشخصات وسیله مورد نظرخود اطلاع یافته و اجناس با کیفیت آن را خریداری نمایید. این سایت که از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده توانسته از پرمخاطب‌ترین سایت‎‌ها در فروش قطعات موبایل و تکنولوژی باشد. این سایت سعی دارد تا برترین برندها به همراه گارانتی در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهد. برای مراجعه به امداد موبایل می‌توانید از آدرس emdadmobile.net  استفاده نمایید.

Share