ادعای المیادین از توافق ایران آمریکا؛

وعده آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران|لندن ۴۰۰ میلیون پوند را آزاد می کند

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مسئول ایرانی از آزاد سازی ۴ ایرانی بازداشتی از زندان‌های آمریکا خبر داد. این رسانه به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مسئول ایرانی از آزاد سازی ۴ ایرانی بازداشتی از زندان‌های آمریکا خبر داد. این رسانه به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره‌ای نکرده است.

به گفته این منابع، چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کردند.

این منابع اعلام کردند، در مقابل ایران نیز ۴ شهروند آمریکایی متهم به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را که در بازداشت هستند، آزاد خواهد کرد.

همچنین به گفته این منابع، واشنگتن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد خواهد کرد.

این منابع گفتند: دولت بایدن طی مذاکرات می‌خواست، از هرگونه پرداخت از دارایی‌های بلوکه شده ایران جلوگیری کند، اما در این زمینه موفق نبود و طرف ایرانی بر ضرورت آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران پافشاری کرد.

این منابع با بیان اینکه «مذاکرات امنیتی مشابهی میان طرف ایرانی و انگلیسی انجام شده»، اعلام کردند: «لندن ۴۰۰ میلیون پوند بلوکه شده از دارایی‌های ایران در انگلیس را آزاد خواهد کرد».

بنا بر این گزارش، این امر در ازای تبادل نازنین زاغری، جاسوس انگلیسی زندانی در ایران صورت می‌گیرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دقایقی پس از انتشار این گزارش گفت که توافق واشنگتن با تهران بر سر مبادله زندانیان «صحت ندارد».

Share