ضرورت و الزام کمک گرفتن از متخصص مشاوره حقوقی خانواده

مشکلات زندگی و افزایش آن تاثیرات بسیار زیادی بر روی روح و روان افراد و زندگی زناشویی آنها داشته است و تمام این تاثیر سبب شده تا تنش های روحی و روانی زیادی در زندگی زناشویی ایجاد شده و در نهایت زوجین با معضلات بیش از پیش رو به‌ رو شوند.

کاربران عزیز با بررسی لزوم و ضرورت کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده با شما همراه هستیم. با مطالعه این مقاله پاسخ سوال های رایج خود را در این باره دریافت خواهید کرد. مشکلات زندگی و افزایش آن تاثیرات بسیار زیادی بر روی روح و روان افراد و زندگی زناشویی آنها داشته است و تمام این تاثیر سبب شده تا تنش های روحی و روانی زیادی در زندگی زناشویی ایجاد شده و در نهایت زوجین با معضلات بیش از پیش رو به‌ رو شوند.

تمامی زوج هایی که قصد جدا شدن از هم یا همان طلاق گرفتن را دارند قبل از هر گونه اقدامی به دریافت مشاوره حقوقی خانواده نیاز دارند تا با کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده بتوانند تصمیم درستی بگیرند و در آینده به دلیل گرفتن تصمیم های نادرست و نابجا خود را سرزنش نکنند.

هنگامی که افراد از تجربه و دانش مشاوره حقوقی خانواده بهره می ‌برند، از صحت و درستی تصمیم نهایی خود اطمینان حاصل کرده و به نوعی خود را در برابر صدمه های جدیدتری ایمن می سازند. به احتمال زیاد تمامی شما با مشاوره خانواده و مطالب مرتبط با این موضوع آشنایی دارید اما از ضرورت و لزوم کمک گرفتن از دانش مشاور حقوقی اطلاعات کافی ندارید. با ما همراه باشید تا پاسخ سوال های رایج و مرتبط خود را دریافت کنید.

لزوم کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده متخصص

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم مشاور حقوقی خانواده و کمک گرفتن از او مزیت های فراوانی را برای زوجین به دنبال خواهد داشت. امروزه انواع مختلف خشونت های خانوادگی، جدایی های عاطفی بین زوجین، اعتیاد، طلاق و … در بین خانواده ها رایج شده و تمامی موارد می‌ توانند سلامت یک خانواده را به خطر انداخته و آن را با آسیب‌های جدی رو به ‌رو کنند. هنگامی که خانواده تحت تاثیر چنین اتفاق هایی قرار می گیرند،  به طبع آن، جامعه نیز تحت تاثیر مستقیم قرار خواهد گرفت. به همین دلیل استفاده کردن از مشاوره حقوقی خانواده اهمیت بسیار زیادی را برای تمامی جوامع ایجاد می کند.

شاید شما هم از این موضوع اطلاعات کافی را نداشته باشید که در کشورهای دیگر کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده تخصصی الزامی می باشد و هر خانواده باید از یک مشاور متخصص خانواده برای بهبود شرایط موجود کمک بگیرد. نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که هنوز هم در کشور ما کمک گرفتن از مشاوران حقوقی خانواده برای بهبود شرایط به امری رایج تبدیل نشده است و افراد تنها هنگامی که با مشکل روبرو می شوند و یا درخواست هایی همانند طلاق، دریافت مهریه و غیره دارند به فکر کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده می افتند.

برترین مزیت کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده

کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده می تواند مزیت های فراوانی را برای خانواده ها به دنبال داشته باشد که مهم ترین و اصلی‌ ترین آن برطرف کردن مشکلات موجود و دفاع کردن از حقوق افراد در خانواده می باشد. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد به طور معمول در کشور ما هنگامی از مشاور حقوقی خانواده و به طور کلی مشاوره خانواده کمک گرفته می شود که افراد خانواده با مشکلات جدی روبرو شده اند این در حالی است که با کمک گرفتن از مشاور می توانند نتایج بسیار مطلوبی را در یک خانواده و روابط افراد با هم داشته باشند.

تمامی افرادی که به دنبال مسائل حقوقی موجود در خانواده ها همانند طلاق، حضانت فرزندان، دریافت نفقه، مطالبه مهریه و … هستند، می توانند  با مراجعه کردن به دفتر مشاور حقوقی خانواده و یا کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده تلفنی از حقوق خود در خانواده به بهترین حالت ممکن مطلع شده و اطلاعات درستی را در ارتباط با نظام حقوق خانواده دریافت نمایند. تمامی افراد می‌توانند از مشاوره حقوقی خانواده کمک گرفته و بهترین مسیر موجود را انتخاب کرده و مسیر را به درستی به پایان برسانند.

انواع مشاوره حقوقی خانواده کدام اند؟

همانطور که اطلاع دارید افراد در ارتباط با حقوق خود در خانواده و کسب اطلاعات صحیح در ارتباط با این حقوق می توانند به مشاوران حقوق خانواده مراجعه کرده و سعی در برطرف کردن مشکل به وجود آمده و دفاع از حقوق خود به بهترین حالت ممکن کنند. به طور کلی خدماتی که مشاوران حقوقی به افراد مختلف ارائه می دهند عبارتند از:

  • مشاوره در ارتباط با ملاقات فرزند پس از جدایی یا همان طلاق
  • فرزند خواندگی
  • دریافت نفقه و مطالبه مهریه
  • مشاوره در ارتباط با طلاق توافقی
  • مشاوره در ارتباط با طلاق خلع و مبارات
  • مشاوره در ارتباط با شرط و شروط های در عقد ازدواج
  • فسخ کردن نکاح
  • مشاوره در ارتباط با دعوای استرداد جهیزیه
  • طلاق
  • و … .

 

مهم ترین ویژگی های مشاور حقوقی خانواده و طلاق موفق

در بسیاری از موارد دیده می شود که افراد برای پیش بردن روند پرونده طلاق و دفاع کردن از حقوق خود به بهترین حالت ممکن از کمک های وکیل و مشاور حقوقی خانواده و طلاق بهره می برند. توجه داشته باشید که یک وکیل موفق به وکیلی گفته می شود که تمام موضوعات مرتبط با تخصص خود یعنی خانواده اشراف داشته باشد یا به بیان دیگر تسلط کاملی به تمامی قانون مربوط به خانواده و حقوق موکل خود داشته باشد. به عنوان مثال اگر وکیلی در زمینه حقوق موکل خود یعنی مهریه و نفقه و دریافت اطلاعات کاملی نداشته باشد و توانایی گرفتن آن از زوج را نداشته باشد نمی تواند به طور کامل از حقوق موکل دفاع کرده و در نهایت از حق او می گذرد. بنابراین انتخاب وکیل و مشاور حقوقی خوب می تواند تاثیر بسیاری را در پیشرفت پرونده و رسیدن موکل به حقوق خود داشته باشد.

Share