جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

تشدید اجرای طرح برخورد پلیس با افراد و خودروهای هنجارشکن با دستگیری ۴۹ نفر در رشت

سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از تشدید اجرای طرح برخورد پلیس با افراد و خودروهای هنجارشکن در رشت خبر داد و گفت: در این طرح که به مدت یک روز انجام شد، ۷۳ خودرو متخلف توقیف و ۴۹ نفر دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از تشدید اجرای طرح برخورد پلیس با افراد و خودروهای هنجارشکن در رشت خبر داد و گفت: در این طرح که به مدت یک روز انجام شد، ۷۳ خودرو متخلف توقیف و ۴۹ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حسین حسن‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی افزایش نارضایتی مردمی مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت توسط عده‌ای جوان در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و انجام حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز با خودرو در ساعات پایانی شب که نسبت به برهم زدن نظم عمومی اقدام می‌کردند، طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن و افراد مخل امنیت شهروندان در امکان عمومی در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انجام حرکات نمایشی، تردد مکرر و ایجاد صداهای ناهنجار، از مصادیق تضییع حقوق شهروندی است افزود: در این طرح که به مدت یک روز اجرا شد، پلیس ۴ خودرو متخلف، هنجارشکن و مخل آرامش و آسایش مردم در رشت توقیف و روانه پارکینگ کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان برقراری امنیت و آرامش مردم را از اولویت‌های پلیس اعلام کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی قاطعانه و بدون اغماض با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی همچنین به ارسال ۲۳۹ پیامک هشداری به مالکان خودروها، تذکر و ارشاد به هزار و ۴۹۳ مورد و اخذ تعهد از ۶۶ مورد در این طرح اشاره کرد و گفت: در این راستا پلیس ۴۹ نفر را با توجه به هنجارشکنی و مزاحمت برای شهروندان دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کرد.

سرهنگ حسن‌پور در پایان اذعان داشت: طرح برخورد با افراد و خودروهای هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

Share