معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات ممنوع است

آقایی با بیان اینکه تبلیغات پیش از موعد داوطلبان و نامزدهای انتخابات ممنوع است، گفت: علاوه بر تحمل کیفر قانونی این موارد جزء سوابق داوطلبان نیز لحاظ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، احمد آقایی، در جمع خبرنگاران از تشکیل شعبه‌های ویژه‌ در دادسرا و دادگاه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و اظهار داشت: داوطلبان انتخاباتی باید از هرگونه تبلیغات خارج از زمان تعیین شده خودداری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ضمن هشدار به کلیه داوطلبان انتخاباتی در سطح استان عنوان کرد: تبلیغات پیش از موعد داوطلبان و نامزدهای انتخابات طبق قانون ممنوع است و با مصادیق آن برخوردهای لازم انجام می‌شود.

آقایی با بیان اینکه در صورت تخطی از دستورالعمل‌ها توسط داوطلبان و اقدام جهت تبلیغات پیش از موعد، شخص مورد نظر باید کیفر قانونی آن را تحمل کند یادآور شد: به غیر از کیفر قانونی این موارد جزء سوابق نامزد مورد نظر هم لحاظ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چنین افرادی در دوره‌های بعدی انتخابات به هیچ عنوان نمی‌توانند نامزد شوند ابراز داشت: علاوه بر این‌ها اشخاصی که به عنوان داوطلب انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند اگر قوانین را رعایت نکنند در دوره‌های بعدی رد صلاحیت می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه داوطلبان باید موارد قانونی را به خوبی رعایت کرده و به آن اهتمام داشته باشند گفت: داوطلبان باید در همان زمانی که قانونگذار اعلام کرده اقدام به فعالیت کرده و از هرگونه فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی خارج از این زمان پرهیز کنند.

آقایی در پایان خاطرنشان ساخت: عدم استفاده از امکانات و تسهیلاتی که دولتی است توسط داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی باید به طور جد مدنظر قرار گیرد زیرا این اقدام ممنوع بوده و جزء تخلفات و جرایمی است که قانونگذار به آن پرداخته است.

Share