دلخوش: خبرنگاران در پاندمی کرونا حمایت شوند

تامین آب زراعی برای شالیکاران باید در اولویت قرار گیرد | کارخانه ابریشم صومعه‌سرا فعال نیست

دلخوش‌ اباتری لزوم حمایت دولت از خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: هنرمندان، خبرنگاران، مداحان، ورزشکاران، کارگران روزمزد، دستفروشان و قشرهایی از این دست در شرایط فعلی کرونا در سختی به سر می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «سید کاظم دلخوش اباتری» از تذکر خود به وزرای دولت در صحن علنی مجلس سخن گفت و با بیان اینکه تامین آب زراعی برای شالیکاران باید در اولویت کارها قرار گیرد، اظهارکرد: در فصل کشاورزی قرار داریم از طرفی مشکلات و موانع بخش کشاورزی را به شکل مکرر به جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس کرده‌ام.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه کشاورزان به ویژه شالیکاران استان گیلان در شرایط فعلی به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی به امکانات بیشتری نیاز دارند تصریح کرد: پمپ‌های آب ۲، ۳ و ۴ اینچ از جمله نیازهای کشاورزان است و باید برای راه‌اندازی پمپاژهای برقی آنان هم مساعدت لازم توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

وی عدم لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها را از جمله مشکلاتی که کشاورزان با آن دست به گریبان هستند خواند و ابراز داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مورد و تامین اعتبارات وعده‌هایی دادند و از آنها تقاضا داریم دستورات ویژه را اتخاذ کنند تا بتوانیم اندکی از مشکلات کشاورزان را حل و فصل کنیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه از هیئت وزیران، به ویژه وزیر کشور و معاون امور پارلمانی دولت برای دو بخش ضیابر و طاهرگوراب تشکر کرد و یادآور شد: تقاضا داریم دستورات لازم برای راه‌اندازی ادارات و تجهیز آن‌ها به امکانات لازم در این دو بخش صادر شود تا به موجب آن دستگاه‌های اداری ذیربط نیز کار خود را شروع کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان از عدم فعالیت و راکد بودن کارخانه ابریشم صومعه‌سرا انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه این کارخانه باید راه‌اندازی و مجددا احیا شود، خاطرنشان کرد:‌ از مدیران و مسئولان مرتبط می‌خواهیم مساعدت‌های لازم را برای تحقق این امر داشته باشند تا شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان منطقه باشیم.

دلخوش اباتری در پایان با بیان اینکه هنرمندان، خبرنگاران، مداحان، ورزشکاران، کارگران روزمزد، دستفروشان و قشرهایی از این دست در شرایط فعلی کرونا در سختی به سر می‌برند خاطرنشان کرد:‌ از دولت می‌خواهیم به این گروه‌ها و حقوق آنان توجه ویژه داشته باشد و هر طور که امکان دارد حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

Share