انتخابات 1400 همراه با دیارمیرزا؛

تائید و رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات شوراها | افزایش فشارها به هیات عالی نظارت بر انتخابات

کار هیات های استانی برای بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر به پایان رسید و تعدادی دیگر از کاندیداها تایید شدند اما افراد شاخص جدیدی نیز با ردصلاحیت مواجه شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنا بر اعلام خلیل بهروزی فر رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان نتیجه قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌ها امروز به ستاد انتخابات استان گیلان اعلام می شود.

از همین رو برخی شنیده ها حاکی از این است که فاطمه شیرزاد تنها فردی از بین اعضای کنونی عضو شورای پنجم رشت است که توانسته صلاحیت خود را دریافت کند.

همچنین صلاحیت میرحسین مومنی زاده، امید حبیبی، علی رنجبر و محمود محمودیان نیز در کنار چند داوطلب دیگر به تائید رسیده است.

از سوی دیگر برخی چهره ها که توسط هیات نظارت شهرستان رشت تائید صلاحیت شده بودند، اینبار با نظر منفی هیات نظارت بر انتخابات استان با ردصلاحیت مواجه شدند. البته تائید صلاحیت این افراد که دارای کارنامه سیاهی نیز هستند شائبه های زیادی در اذهان ایجاد کرده بود.

همچنین برخی شنیده ها حاکی از این است که صلاحیت تعدادی دیگر از اعضای کنونی شورا در برخی شهرها توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات استان به تائید رسیده است که این خبر اگرچه هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما موجی از اعتراضات را در پی داشته است تا جایی که حتی خبر استعفای هیات نظارت یکی دو شهرستان در اعتراض به تصمیم هیات نظارت استان به گوش می رسد.

با توجه به شرایط کشور و دست اندازی های صورت گرفته به بیت المال انتظار می رود که هیات نظارت استان با عنایت به استعلامهای صورت گرفته از مراجع پنجگانه به مر قانون عمل کند و در این بین تسلیم برخی فشارهای نمایندگان و عوامل زر و زور نشود، وگرنه بهتر است با تغییر قانون انتخابات کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها برعهده شورای نگهبان گذاشته شود.

Share