نفره منفی به ستاد کرونا؛

هجوم گسترده مسافران و سوالات بی پاسخ؛ آقایان چرا محورهای ورودی به گیلان را نبستید؟!

به راستی آیا ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی این پیش بینی را نمی کردند که در تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران خواهیم بود؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هجوم گسترده مسافران همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی به گیلان و سایر استانهای شمالی سبب گلایه و نگرانی مردم منطقه شده است.

درحالی شاهد سیل ورود جمعیت به گیلان و مازندران بوده ایم که مسئولان طی این ایام صرفا با خواهش، توصیه و التماس از مردم خواسته بودند که سفر نکنند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که پیش از آغاز سوگواری محرم دغدغه اصلی ستاد ملی کرونا و برخی از مسئولان استانی و کشوری بر نحوه چگونگی عزاداری ها استوار شده بود و اگر تنها ۱۰ درصد از پروتکل های سختگیرانه و محدودیتهای برپایی مراسم های عزاداری برای جلوگیری از سفر اندیشیده و اجرایی می شد امروز نیاز نبود تا که برخی مسئولان کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند و وزیر بهداشت هم بگوید که«ای کاش ابزاری فراتر از التماس داشتم تا شرمسار مظلومیت همکارانم نمی‌‌شدم»

امروز سوال اصلی گیلانی ها و مازندرانی ها این است که چرا محورهای ورودی به این دو استان بسته نشد؟! درحالی که همگان می دانستند کسی با خواهش و توصیه مسئولان سفر خود را به عقب نخواهد انداخت!

مردم می پرسند که اگر واقعا سفر کردن نقش مهمی در شیوع ویروس کرونا دارد و کادر درمان خسته و فرسوده را بیش از پیش خسته تر می کند، چرا همانند آنچه که در ایام سیزده بدر سال گذشته شاهدش بودیم در این ۴ روز نیز با اعمال مقررات سختگیرانه ترافیکی و بستن محورهای ورودی این اراده در مسئولان استانهای شمالی نبود که مانع هجوم این همه مسافر شوند؟

به راستی آیا ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی این پیش بینی را نمی کردند که در تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران خواهیم بود؟!

اگرچه اقدامات دیرهنگامی نظیر بستن سواحل و تفرجگاه ها قابل قبول بود اما طبیعی است که این کار نمی تواند ابزار مناسبی برای مقابله با خیل عظیم مسافرانی باشد که به بهانه های مختلف وارد استانهای شمالی شده اند.

در پایان حالا که ۱۰ روز از محرم گذشته است، هیاتهای مذهبی همانطور که وعده داده بودند در اجرای پروتکلهای بهداشتی سربلند بیرون آمدند و روسیاهی برای آنهایی ماند که نتوانستند مانع از سفر مردمی شوند که حرمت صاحبخانه را نگه نداشتند.

Share