مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

۷۰ هزار خانوار روستایی بیمه حوادث شدند | راه اندازی سامانه جامع مالی دهیاری‌ها

پیرعلایی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان گیلان سامانه جامع مالی دهیاری‌ها راه اندازی شد، افزود: تمام دهیاری‌های استان از این سامانه جامع مالی استفاده می‌کنند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۸۳۴ دهیاری در قالب ۱۷ فرمانداری شهرستان داریم، گفت: در سال گذشته عمده فعالیت‌هایی که در بخش روستاییان بعد از سال‌ها انجام گرفت، بیمه حوادث روستاییان بود که به صورت مستقیم از سوی دفتر امور روستایی استانداری صورت گرفت و تا کنون ۷۰ هزار خانوار روستایی بیمه حوادث غیر مترقبه بیمه شدند.

یاور پیرعلایی به درجه‌بندی دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: درجه‌بندی دهیاری‌هایی امری بسیار مهم است زیرا ارزش افزوده که از دارایی به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود بر اساس درجه‌بندی دهیاری‌ها انجام می‌گیرد که هر چه درجه‌بندی دهیاری‌ها را بتوانیم افزایش دهیم ارزش افزوده بیشتری را می‌توانیم از تهران دریافت کنیم.

وی ادامه داد: درجه‌بندی دهیاری‌ها به مدت ۱۴ سال انجام نشده بود و ما توانستیم سال گذشته به همت دفتر روستایی استانداری این کار را انجام دهیم و هر کدام که درجه نداشتند، درجه دار کردیم و انهایی که درجه داشتند را ارتقا دادیم.

پیرعلایی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان گیلان سامانه جامع مالی دهیاری‌ها راه اندازی شد، افزود: تمام دهیاری‌های استان از این سامانه جامع مالی استفاده می‌کنند و ما می‌توانیم همزمان هر گونه تراکنش دهیاری را رصد کنیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در مورد تسهیلات دهیاری نیز گفت: تسهیلاتی از طریق سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و پست بانک کشور انجام می‌شود که متاسفانه تا سال ۹۸ هیچ عملکردی در این موضوع نداشتیم اما توانستیم در سال گذشته با کمک همکاران و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش تسهیلات رتبه سوم در کشور را با پرداخت ۱۷ مورد تسهیلات اشتغالزایی به دست آوریم.

پیرعلایی ادامه داد: امسال در بخش تولید و اشتغال برای خودکفا کردن دهیاری‌ها گام‌های موثری برداشته شد زیرا با خودکفا کردن دهیاری‌ها درآمد آن به روستاها باز خواهد گشت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه استان گیلان مهد آیین‌های بومی و محلی است به دیارمیرزا گفت: قراردادی با پست بانک جهت پرداخت تسهیلات در این بخش بسته شده است تا در هر آیین و برگزاری جشنواره‌ها با رعایت پروتکل‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان همچنین به انعقاد قرارداد با جهاد کشاورزی، بسیج و سپاه و آب منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: این قرارداد‌ها برای اشتغالزایی روستایی‌ها بسته شده است.

وی در مورد تاسیس دهیاری جدید نیز اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ دهیاری جدید در سطح استان داشتیم و در حال حاضر برنامه‌ای برای اضافه کردن دهیاری‌ها در استان نداریم.

پیر علایی در مورد ساخت و سازهای غیر مجازی که در روستاها صورت گرفته گفت: سال گذشته ۱۴۰۰ پرونده تخلفات ساختمانی را بررسی کردیم که از این تعداد بالغ بر ۶۵۰ پرونده تخلفات آن‌ها محرز بود که برای آن‌ها حکم قلع و قمع صادر شد.

وی در پایان گفت: خط قرمز استانداری گیلان ساخت و ساز در شالیزار و باغ است و به هیچ وجه مجوز تغییر کاربری و استفاده غیر مجاز در این زمینه داده نخواهد شد.

Share