معاون وزیر بهداشت بیان کرد:

پیش‌بینی می‌شود از اواخر بهار واکسیناسیون عمومی در سطح وسیعی از کشور انجام شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می‌شود از اواخر بهار امسال واکسیناسیون فراگیر و عمومی در سطح وسیعی از کشور انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، قاسم جان‌بابایی دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید مدرس ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند شدید افزایش بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کروناویروس در کشور اظهار کرد: روند رو به افزایش و شیب تند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مانند برخی نقاط کشور در مناطق زیرمجموعه علوم پزشکی ساوه نیز وجود دارد و بیماران بستری و سرپایی در ساوه و زرندیه افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش درصد تست مثبت‌های کرونا ویروس در کشور گفت: شیب تند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بیانگر بالا بودن میزان آلودگی به این بیماری در سطح جامعه است و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده حتی آمار مراجعین به مراکز درمانی افزایش چشمگیری پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت از مردم خواست تا با رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند و فرمانداران سراسر کشور نیز با قرمز شدن وضعیت رنگ‌بندی شهرها، براساس پروتکل‌های شرایط قرمز رفتار کنند. علاوه بر اینکه مردم باید در این شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و رفتار شهر و جامعه نیز بر مبنای وضعیت قرمز تنظیم و مدیریت شود.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد تمامی مراکز تجمعی، رستوران ها، مراکز خرید و… در شرایط رنگ‌بندی قرمز به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ تغییری در رفتار شهرهای با وضعیت قرمز صورت نگیرد و صرفا واژه قرمز را یدک بکشند، نه تنها زنجیره انتقال ویروس قطع نخواهد شد بلکه شرایط بدتری پیش روی مردم قرار می‌گیرد.

وی به افزایش میزان مرگ و میرهای کرونایی در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان مرگ و میرها تا حدود روزانه ۵۰ نفر کاهش یافت، اما در روزهای اخیر به دلیل شیوع بیشتر بیماری، متاسفانه آمار فوتی‌ها در کمتر از ۱۰ روز به چهار برابر افزایش یافته و نگران کننده است.

جان‌بابایی، در خصوص تزریق واکسن کرونا در کشور نیز گفت: در حال حاضر برخی محدودیت‌ها برای تامین واکسن مورد نیاز کشور وجود دارد و این محدودیت‌ها در بسیاری از کشورهای دیگر نیز حاکم است.

وی ادامه داد: اولویت تزریق واکسن در کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا، برای واکسیناسیون جمعیت همان کشورهاست و در صورت مازاد بودن، به سایر کشورها ارسال می‌شود و از این نظر محدودیتی در جذب واکسن مورد نیاز وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای همسایه و همجوار ایران هیچکدام بین ۱۰ الی ۱۲ درصد جمعیت خود را واکسیناسیون نکرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه ایران در تولید واکسن گام‌های بزرگ و رو به جلویی را برداشته است و اتفاقات خوبی در حوزه واکسن در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده است پیش بینی می‌شود از اواخر بهار امسال واکسیناسیون فراگیر و عمومی در سطح وسیعی از کشور انجام شود هرچند که تاکنون واکسیناسیون برای کادر درمان در بخش‌های کرونا و همچنین افرادی که در سرای سالمندان حضور دارند انجام شده است و تا سه هفته آینده به تمامی کادر درمان واکسن تزریق خواهد شد.

،

Share