عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

«علی لاریجانی» با حمایت اصلاح‌طلبان کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: «علی لاریجانی» قطعا با حمایت اصلاح‌طلبان می‌خواهد کاندیداتوری خود را اعلام کند و خود را جدا از جریان اصلاحات نمی‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، درباره حضور جریان متبوعش در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: با توجه به اینکه به زمان ثبت نام نزدیک می‌شویم، فرصت زیادی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. بنابراین هرچه سریع‌تر باید نظر اصلاح طلبان در عرصه انتخابات اعلام شود و این کار به تشکیلات وحدت‌بخش محول شده و بررسی‌های لازم درباره افراد مطرح در حال انجام است.

وی افزود: جریان اصلاحات ضمن سنجش پایگاه مردمی افراد مطرح شده، به سمت کاندیدایی خواهد رفت که احتمال رای آوری بالایی داشته باشد. موفقیت جریان اصلاحات و ذائقه مردم از جمله مواردی است که مورد توجه تشکیلات وحدت‌بخش اصلاح‌طلبان است. قطعا کاندیدایی شانس حمایت اصلاحات را دارد که پشتوانه مردمی خوب و بالایی داشته باشد و بتواند به عنوان نماینده این جریان اقبال عمومی مردم را به سمت خود جذب کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کاندیدایی که مطرح می‌شود قطعا باید اصلاح‌طلب باشد، اما صرفا اصلاح‌طلب بودن مهم نیست. نماینده این جریان باید حتما دارای وجهه مردمی و سبد رای باشد. تحلیل و ارزیابی من این است که اصلاح طلبان شخصی را معرفی خواهند کرد که احتمال پذیرش بالایی میان مردم داشته باشد.

قنبری درباره نامزدهای احتمالی جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، سید حسن خمینی، محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف از جمله افرادی هستند که در چارچوب جریان اصلاحات و اعتدال مدنظر هستند. باید صبر کرد و دید آیا نامزد دیگری اضافه می‌شود و یا کدام یک از این افراد به عنوان کاندیدای نهایی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از میان افرادی که نام آن‌ها برده شد، کسانی هستند که خودشان اعلام کرده‌اند که کاندیدا خواهند شد و بعضی هم هنوز حضور در انتخابات ۱۴۰۰ رد یا تایید نکرده‌اند. در حال حاضر اصلاحات یا بخش‌هایی از این جریان انتظار دارند که این افراد اعلام حضور کنند. در مجموع بعد از اینکه مشخص شود چه کسانی تمایل به کاندیداتوری دارند، تشکیلات وحدت‌بخش اصلاح‌طلبان پایگاه مردمی و سبد رای آن‌ها را بررسی خواهد کرد تا فردی که احتمال پیروزی بیشتری دارد به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حمایت جریان اصلاحات از «علی لاریجانی»، بیان کرد: لاریجانی اعلام کند اصلاح‌طلب است یا اعلام نکند، مواضعی که در سال‌های گذشته داشته او را به سمت اردوگاه اصلاحات آورده است و در این هیچ تردیدی نیست. من فکر می‌کنم لاریجانی هم قطعا با حمایت اصلاح‌طلبان می‌خواهد کاندیداتوری خود را اعلام کند و خود را جدا از جریان اصلاحات نمی‌داند.

قنبری ضمن اشاره به اینکه لاریجانی در چارچوب دیگری وارد انتخابات نخواهد شد، افزود: کاندیدای جریان اصولگرا مشخص است. در میان گزینه‌های اصولگرایان نامی از علی لاریجانی دیده نمی‌شود و نامی از او بر زبان نمی‌آورند. بنابراین من فکر می‌کنم قطعا او در جریان اصلاحات قرار خواهد گرفت و وارد انتخابات خواهد شد.

وی حمایت نهایی از لاریجانی را منوط به تصمیم تشکیلات وحدت‌بخش اصلاح‌طلبان دانست و گفت: همه منتظر هستند تا این تشکیلات نظر نهایی خود را اعلام کند و احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب قطعا به تنهایی کاندیدایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی نخواهند کرد. این تشکیلات که متشکل از احزاب و اشخاص حقیقی اصلاحات است تصمیمی که مصلحت جامعه و جریان باشد را اتخاذ خواهد کرد.

Share