پس از گزارش اگنس کالامارد؛

سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد

سازمان ملل اظهارات گزارشگر ویژه این نهاد در قتل های فراقانونی مبنی بر دریافت تهدید قتل از سوی یک مقام سعودی را تأیید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل صحت اظهارات اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه این سازمان در قتل های فراقانونی درباره تهدید به قتل از سوی یک مقام سعودی را تایید کرد.

وی پیش از این فاش کرده بود که یک مقام سعودی او را بابت مشارکتش در تحقیقات در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در ۲۰۱۸ تهدید به قتل کرده است.

رابرت کولویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای گفت: ما تأیید می کنیم که جزئیات گزارش روزنامه گاردین در مورد تهدید اگنس کالامارد دقیق است.

کالامارد در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفته یکی از همکارانش در سازمان ملل در ژانویه سال ۲۰۲۰ به وی هشدار داده که مقام ارشد سعودی دو بار در ملاقات با مقامات ارشد سازمان ملل این تهدید را بیان کرده است.

کالامارد اولین کسی بود که به طور علنی گزارش تفصیلی مربوط به قتل خاشقجی را در کنسولگری کشورش در ترکیه طی سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.

گزارش ۱۰۰ صفحه ای کالامارد که در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد، این گونه نتیجه گیری کرده بود که “شواهد معتبری” وجود دارد مبنی بر اینکه محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی و دیگر مقامات ارشد عربستان مسئول قتل خاشقجی هستند.

وی این قتل را “یک جنایت بین المللی” توصیف کرد.

Share