معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

دورهمی های نوروز زیر ۱۵ دقیقه برگزار شود | شناسایی و بستری ۵۵ بیمار جدید کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در فضای بسته در صورت ناقل بودن یک نفر نمی تواند ایمنی ایجاد کند، گفت: دورهمی های نوروز زیر ۱۵ دقیقه برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی و بستری ۵۵ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در استان گیلان، افزود: مجموع بیماران کرونایی و سنی در استان به ۲۸۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از این افراد بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تاکید کرد: بهترین رفتار برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا عدم سفر به مناطق مختلف کشور به ویژه استان گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش مسافرت‌های به این استان و شلوغی شهرها، گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها باید فاصله اجتماعی به ویژه در فضاهای بسته رعایت شود.

حیدرزاده با بیان اینکه در فضای بسته در صورتی که یک فرد ناقل باشد حتی با استفاده از ماست نیز امکان انتقال ویروس وجود دارد، ادامه داد: باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه داشتن تست کرونای منفی دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، افزود: باید در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی همانند گلودرد و سرفه به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حضور در بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها می‌تواند مناسب نیست زیرا این امکان می‌تواند محلی برای انتقال ویروس کرونا باشد، گفت: مراکز جامعه سلامت در استان فعال هستند و برای ایام نوروز نیز شیفت‌های نوروزی برای آنها پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: شهروندان و مسافران می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و در صورت نیاز به تست از آنها تست گرفته شده و راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه دورهمی ها باید بسیار کوتاه برگزار شد، افزود: افراد سالمند و دارای بیمارهای زمینه همانند فشار خون، دیابت و نقص ایمنی در دورهمی ها شرکت نکنند.

حیدرزاده با بیان اینکه دورهمی ها باید زیر ۱۵ دقیقه و بیشتر در فضای باز انجام شود، اظهار کرد: در صورت حضور در فضای بسته نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت و پنجره‌ها تردد هوا باز باشد.

Share