بیش از یک سال است که قرارداد 89 روزه داریم

درخواست پرسنل آزمایشگاه بیمارستان شهید انصاری رودسر برای تبدیل وضعیت استخدامی

آیا میشود پس از گذشت یک سال و اندی از وعده های مسئولین جهت جذب شرکتی و تعلل و سرگردانی به آینده ای روشن نسبت به جذب و استخدام امیدوار بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تعدادی از پرسنل آزمایشگاه بیمارستان شهید انصاری رودسر در آستانه ۳۰ فروردین سالروز بزرگداشت حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

در متن بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار دیارمیرزا قرار گرفته آمده است:

اداره امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شرایط بحرانی کرونا و تبدیل وضعیت آزمایشگاه بیمارستان شهید انصاری شهرستان رودسر از بخش خصوصی به بخش دولتی و کمبود نیروی مرتبط با آزمایشگاه (علوم آزمایشگاهی)، با وعده شرکتی شدن و انعقاد قرارداد شرکتی، موجب آن شد که ما ده نفر کارشناسان علوم آزمایشگاهی را از محل کار سابق خود به بیمارستان کشانده، و حدود یک سال و اندی است که با ما قرارداد ۸۹ روزه منعقد میکنند. قراردادی که حقوق و مزایای آن پایین تر از حد کارگری میباشد، حتی از کمترین حق خود یعنی مرخصی استعلاجی نیز محروم هستیم اکنون با توجه به تراکم بسیار زیاد بیماران کرونایی، در حالی که تبدیل وضعیت همکاران زحمت کش پرستاری به قرارداد شرکتی عملی شده، هیچگونه تدبیری برای آزمایشگاهیان نیاندیشیده اند. با توجه به پیگیری های متعدد، هر روزی که میگذرد با وعده های توخالی مسئولین مواجه می شویم. متاسفانه هیچ مسئولی به درستی پاسخگو نیست و در نهایت بعد از مدت ها انتظار فقط با وعده های بی اساس، این پاسخ شنیده میشود که ما پیگیر هستیم، اما فعلا دستورالعملی برای آزمایشگاهیان نیامده. در پایان در آستانه روز بزرگداشت حکیم جرجانی و روز آزمایشگاهیان، با تلاشی شبانه روزی، ماسک به صورت زده، لباس های محافظتی گرم به تن کرده در بین بیماران کرونایی، این سوال در ذهنمان بوجود می آید.

آیا حق جوانانی که آینده ساز این کشور هستند و با جان و دل به وظیفه خود در راه خدمت آشنا بوده و آن را به نحو احسن انجام میدهند وعده های توخالی می باشد؟ آیا میشود پس از گذشت یک سال و اندی از وعده های مسئولین جهت جذب شرکتی و تعلل و سرگردانی به آینده ای روشن نسبت به جذب و استخدام امیدوار بود؟ و در پایان؛ چرا مسئولین نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در توصیه به حمایت از قشر جوان در جذب نیروهای کادر درمان تعلل می نمایند؟

با تشکر مدافعان گمنام سلامت

Share