گودرزوند چگینی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دهک‌های کم‌درآمد؛

برخی قوانین ضمانت اجرایی مطلوبی ندارند

گودرزوند چگینی لزوم توجه بیشتر به دهک‌های کم‌درآمد جامعه از جمله در بحث یارانه‌های نقدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از قوانین مصوب به علت نبود ضمانت اجرایی در کشور به خوبی اجرایی نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه باید به دهک‌های کم‌درآمد جامعه از جمله در بحث نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی توجه بیشتری می‌شد اظهار داشت: برخی از قوانین مصوب نظیر حذف یارانه ‌دهک‌های بالای جامعه به علت نبود ضمانت اجرایی به خوبی اجرایی نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از طرح موسوم به جهش تولید مسکن در مجلس سخن گفت و عنوان کرد: قطعا اگر می‌خواهیم قانونی در کشور به درستی اجرایی شود به دقت، جامعیت و به یک ضمانت اجرایی نیاز دارد از طرفی این ضمانت اجرایی نیز باید در خود قانون تعریف و سازوکارهای مربوط به آن تعیین شود.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه یک قانون خوب باید ارکان اشاره شده را دارا باشد تصریح کرد: اینکه ما قانون بنویسیم اما ضمانت اجرایی لازم را در درونش تعریف نکنیم و یا برای اجرا کننده قانون مصوب هیچ الزاماتی را نبینیم بدون شک چنین قانونی به درستی اجرایی نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مصادیق مختلفی از قانون در کشور وجود دارد که بایستی اجرا می‌شدند اذعان کرد: متاسفانه به دلیل نبود ضمانت اجرایی لازم برخی از قوانین بسیار مهم ما نتوانسته به خوبی پیاده شود که موضوع یارانه‌های نقدی بهترین مصداق آن است.

نماینده مردم رودبار در مجلس عدم اجرای درست طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: ما مصوب کردیم که سه دهک از دهک‌های بالا از دریافت یارانه‌های نقدی حذف بشوند اما دیدیم که این اتفاق نیفتاد زیرا قانون ضمانت اجرا نداشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اگر قانون ساماندهی اعطای یارانه‌های نقدی ضمانت اجرایی داشت یقینا امروز افرادی که نبایستی یارانه دریافت می‌کردند این مبالغ را دریافت نمی‌کردند به جای آن بخش زیادی از جامعه که نیازمند بودند می‌توانستند یارانه بیشتری دریافت کنند.گودرزوند چگینی با بیان اینکه بحث روی این دولت و آن دولت نیست و مجلس باید در روند قانون‌نویسی تمام پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد خاطرنشان کرد: قانون بایستی به گونه‌ای نوشته شود که قابلیت پیاده‌سازی داشته باشد و کسی هم نتواند جرأت کند که از آن تخطی کند.

Share