آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

با این روند روزی فرا می رسد که فرزندانمان در روستاها اسیر و برده ویلاسازان خواهند شد

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امروز با توجه به بسترهای بسیار گسترده و تقاضاهای فراوان در آسیای میانه و غرب آسیا برای کالاهای کشور ما، نیاز جدی به افزایش و جهش تولید داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ در مصلی رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار داشت: این شعار نشان از اینست که تولید کننده داخلی آن طور که باید حمایت نمی شود لذا برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند.

خطیب جمعه رشت با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) به مردم به ویژه به سربازان گمنام امام زمان به عنوان حافظان امنیت جامعه، اظهار داشت: تقویت انتظار فرج، دعا برای سلامتی و تعجیل فرج امام زمان (عج)، دوست داشتن امام زمان از اعماق جان و رها نکردن توسل به امام زمان (عج) در نیایش ها از وظایف ما در غیبت است.

وی با بیان اینکه تولید باید در کشور رونق پیدا کند، خاطر نشان کرد: از سرمایه گذارانی که ویرانگری زیست محیطی و فرهنگی ندارند، با آغوش باز استقبال شود تا تولید در این استان ایجاد گردد.

آیت الله رسول فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فروش زمین های کشاورزی و تغییر کاربری این اراضی در روستاها اظهار داشت: وقتی به روستاها سر می‌زنیم می‌بینیم که شالیزارها را به قیمتی ارزان خریدند و اطراف آن را سنگ و بلوک کرده و رها می‌کنند و بعد از چند سال برمی‌گردند و با زد و بند ویلا سازی خود را آغاز می‌کنند. با این روندی که در فروش زمین های روستایی شاهد هستیم ، روزی فرا می رسد که فرزندانمان در روستاها اسیر و برده ویلاسازان خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز تاریخی ۱۲ فروردین ۵۸ روز جمهوری اسلامی، آن را مولود ۲۲ بهمن ۵۷ دانست و افزود: روز جمهوری اسلامی روز مبارک در تاریخ ایران اسلامی است این روز، روز نخستین حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ایران اسلامی تلقی می‌شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به چاپ پول‌هایی با مظاهری به‌ظاهر ملی گفت: ایران اسلامی مظاهر ملی و مذهبی مهمی دارد که آن را نادیده گرفتند و  آثاری مثل تخت جمشید که برای ساختن و بلند کردن هر یک سنگ آن آدم‌های زیادی جانشان را از دست دادند انتخاب کرده‌اند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر برداشتن تمام تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها برای برگشتن ما به تعهدات برجامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند بعد ما راستی آزمایی خواهیم ‌کرد اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن‌وقت ما به تعهدات برجامی‌مان برمی‌گردیم.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی و تصویب ۲۰ دقیقه مجلس نهم خاطرنشان کرد: آن زمان که باید صبر راهبردی نشان می‌دادند ندادند اما امروز تازه از صبر راهبردی سخن می‌گویند و هنوز دل‌خوش به آمریکایی‌ها هستند اما باید بدانند که ملت ایران هرگز زیر بار این طرح‌های نکبت‌بار  نمی‌روند.

فلاحتی با اشاره به مواضع غیرمنطقی سازمان‌های بین‌المللی بیان کرد: در برابر ظلم به یمنی‌ها تنها می‌گویند که ما متأسفیم اما وقتی پهپادهای یمنی ریاض را هدف قرار می‌دهند دزدان سر گردنه که سازمان‌های بین‌المللی را تشکیل دادند فریاد می‌زنند که این کار را متوقف کنید.

Share