رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛

ایران در جمع کشورهای سازنده شناورهای دروگر| قدرت کاری حدود دو برابر مشابه خارجی است

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با تولید شناور دروگر سنبل آبی، ایران به جرگه کشورهای سازنده شناورهای دروگر پیوست و این توان امروز در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، امیر دریادار «امیر رستگاری» روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از شناور دروگر سنبل آبی در جمع خبرنگاران افزود: امروز توانستیم با استفاده از دانش و توان بومی اولین شناور دروگر بومی ساخت مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی و صنایع دریایی وزارت دفاع را رسما مورد بهره برداری قرار دهیم .

وی گفت: ساخت این شناور ۶ ماه و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار برده و برای آن یک هزار و ۵۰۰ فعالیت اجرایی تعریف شده است.

وی ادامه داد: از نکات قابل ذکر برای ساخت و طراحی این شناور می توان به صرفه‌جویی ارزی حدود ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی آن اشاره کرد.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به همکاری حدود پنج شرکت دانش بنیان با مجموعه صنایع دفاع برای ساخت این شناور گفت: تمامی قطعات و المان های اصلی نظیر سامانه رانش، سامانه انتقال و کانوایر، قدرت سیستم های کنترلی داخلی و بومی بوده است.

رستگاری افزود: این شناور به لحاظ قدرت کاری حدود دو برابر مشابه خارجی قدرت دارد و می‌تواند با راندمان بهتری نسبت به نمونه خارجی خود فعالیت کند؛ ما آمادگی داریم در سایزها و مقیاس های بالاتر و بزرگتر نمونه های دیگری از این شناور را بسازیم تا بتواند با توجه به رشد تصاعدی سنبل آبی در تالاب انزلی به مقابله با این گیاه بپردازیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار موجود در دستور کار سازمان صنایع دریایی نمونه های دیگری از شناورهای دروگر سنبل آبی در مدت زمان کمتر از ۶ ماه طراحی و ساخته شود.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تقدیر از اعتماد به صنایع داخلی گفت: این فرصت برای جوانان این کشور ایجاد شد تا توانمندی خود را بروز دهند و ما آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات به سایر بخشها و ارگان‌های دریایی در زمینه طراحی ،تامین ، ساخت ، تجهیز و تعمیر انواع سازه های دریایی و شناورهای خدماتی پشتیبانی تجاری ،تفریحی و گردشگری اعلام می‌کنیم.

برای نخستین‌بار در کشور دستگاه دروگر گیاه مهاجم سنبل آبی با همت و تلاش جوانان دانش آموخته در صنایع دریایی شهید تمجیدی گیلان ساخته و روز هجدهم فروردین در تالاب انزلی به کارگیری شد.

Share